Jeg er klar for catwalken

Jeg skal gå modell! Jeg skal faktisk gå på catwalken! Det føles nesten litt uvirkelig. Jeg som er en størrelse for stor, jeg som passerte 20 årene for noen få år siden, jeg skal gå modell. Jeg er faktisk så heldig og skal få oppleve dette, og få være med på dette. Jeg føler meg utrolig heldig. 24.september er dagen hvor jeg skal få lov til å gå modell, jeg skal gå på den berømte catwalken. Ikke snuble, Heidi er vel det første jeg tenker på. Så nå går jeg her hjemme og øver på å gå, øver på å få brystkassen frem, og skuldrene opp. Øver på å gå i riktig tempo, øver på å holde blomsterbuketten, og paraplyen riktig. Øver på hvordan jeg skal holde hendene når jeg ikke har verken bukett, eller paraply. Øver på hvordan jeg skal svinge i enden av catwalken. Øver på hvordan jeg skal møte blikket til de som ser på. Øver på hva jeg skal gjøre om jeg blir skikkelig nervøs.

Søndag 24.september er det klart for brude og motevisning på Snefrids Hus i Grimstad. Visningen starter kl.12, og i løpet av visningen får man se nydelige brudekjoler for kommende bruder, man får se nydelige selskapskjoler for kvinner i alle størrelser, og man får se høstens mote for både han og henne. Flere utstillere skal være med. Her blir det nydelige buketter, her møter man fotograf, gullsmed, utstyrsbutikker, og ikke minst Atelier Alexandra som håndlager undertøy for de av oss som synes det er vanskelig å finne en riktig tilpasset bh. Det blir også livemusikk under hele visningen, og alle som deltar gir flotte gaver som skal deles ut til heldige gjester. Har du aldri vært på Snefrids Hus, så må du ta turen. Bare plassen i seg selv er vært et besøk. Flotte selskapslokaler for både bryllup, fest og arrangementer. Her er overnattingsmuligheter i flotte rom, og til vanlig har også Snefrid en liten gårdsbutikk med spennende produkter.

På den store brude og motevisningen skal jeg få lov å vise tre av de virkelig flotte selskapskjolene i store størrelser som Snefrid har på Snefrids Hus. Snefrid har sett behovet for at også vi som er en størrelse for stor skal kunne få flotte kjoler på den helt spesielle dag, så her får man både brudekjoler, og selskapskjoler i store størrelser. Selskapskjoler som kan brukes både i brylluper, i konfirmasjoner, eller om man skal markere en annen stor dag, kanskje et jubileum. I løpet av kvelden skal Snefrids Hus viser flere av sine vakre brudekjoler, og selskapskjoler. Selskapskjolene jeg skal få vise er så utrolig flotte! Dette blir en flott dag for kommende bruder, og gjerne også deres forlovere, og familie,  men det blir også en dag for dere som vet at dere trenger en selskapskjole, eller som har lyst til å se en del av utvalget også av flotte selskapskjoler. Når i tillegg høstens mote også blir vist denne dagen, så er dette en visning for alle.  Jeg føler meg så utrolig heldig som skal få lov til å være en del av denne flotte visningen.

Jeg har vært med på en brudevisning en gang før. Det var på Hotell Norge i mai. Der var scenen helt annerledes enn den vil bli denne gangen. Denne gangen blir det en ordentlig catwalk. Under brudevisningen i mai viste jeg en selskapskjole, denne gangen skal jeg vise hele tre stykker. I mai fikk jeg også anledning til å prate litt om viktigheten av å føle seg flott på en helt spesiell dag, og dette skal jeg også få lov til å prate litt om denne gangen. Jeg har vel neppe stått på en scene før visningen jeg var med på i mai.. Eller går vi tilbake til 1989, så var jeg revysjef for Kristiansandsrussen, og da stod jeg faktisk på scenen på Agder Teater og sang solo på et nummer i revyen. Tre, eller fire forestillinger hadde vi, ” the sound of russ ” hette forestillingen. Jeg hadde aldri sunget alene før foran et publikum, jeg hadde bare alltid elsket å synge. Jeg gjennomførte, stemmen holdt, og jeg husker det var stor stas når både Fædrelandsvennen, og avisen Sørlandet ga meg veldig gode kritikker for sangen. Klart man blir veldig stolt da. Foruten russerevyen, så hadde jeg aldri stått på en scene før jeg var med på brudevisningen i mai, men for en opplevelse det var! Så utrolig moro det var! Så jeg gleder meg til å gå catwalken, jeg gleder meg til å være med som modell. Dette blir dette en ny, og spennende opplevelse. Utenfor komfortsonen, men slike opplevelser vokser jeg på, og blir stadig mer trygg på meg selv.

Det er så viktig med den riktige kjolen på en stor dag. Det gjelder selvsagt for deg som skal stå brud, men det gjelder også om man skal være forlover, om man er mor til bruden/brugdom, eller om man trenger en flott kjole til en annen stor anledning. Da jeg giftet meg i 1993, så fant jeg den riktige kjolen. Når jeg ser på bilder av kjolen i dag, så synes jeg den er like fin som jeg syntes den var tilbake i 1993. Det å finne en kjole i str. 48 som jeg var den gangen, det var en utfordring når man faktisk skal nesten 24 år tilbake i tid. Det var ikke mange kjoler i store størrelser. Med god hjelp, og dyktige mennesker rundt meg, så fikk jeg drømmekjolen . Jeg ble den prinsessen jeg skulle være den dagen. I dag er alt annerledes. Det er mye enklere å finne drømmekjolen i dag. Mulighetene er så mange flere nå enn de var for 24 år siden. Det som føles umulig for mange, det er en følelse som ikke er reell. Man må bare vite hvor man skal gå for å finne det man søker.

Går vi 26 år tilbake i tid, så jobbet jeg i Radio Sør. Gjennom jobben min i radioen, så møtte jeg Snefrid Linge. Snefrid Linge drev da med fargeanalyse i Kristiansand, og jobbet også som stylist. Snefrid er en helt unik person, ett helt fantastisk menneske, og dyktig til fingerspissene. Det er mange av dere som i tiden som kommer trenger den helt spesielle kjolen. En helt spesiell dag fortjener en helt spesiell kjole. Den helt spesielle brudekjolen, eller den helt spesielle selskapskjolen.  Jeg drømmer meg helt bort jeg blant alle de nydelige kjolene som henger på rekke, og rad på Snefrids Hus. Jeg kunne gjerne ha giftet meg igjen jeg, eller fornyet ekteskapsløftene, for mannen jeg giftet meg med for snart 24 år siden, han skal ikke byttes ut 🙂 Kjolen du kanskje bare har drømt om langt der inne i tankene dine, den er kanskje nærmere enn du tror.

Søndag 24.september skal jeg altså gå på catwalken på Snefrids Hus. Jeg skal vise hvor flott du kan være på den helt spesielle dagen selv om du er en størrelse for stor. Jeg gleder meg til å vise kjolene, og jeg gleder meg til å snakke litt om viktigheten av å føle seg flott! Selv om jeg også kjenner litt på at jeg gruer meg, så gleder jeg meg aller mest, og jeg er så glad, og stolt over at Snefrid ønsker å ha meg med på en dag som dette. Snefrid ser virkelig viktigheten av at vi store også skal få skinne, og kjenne på prinsessefølelsen. Snefrid har også drømmekjolen til deg som skal stå brud, og som tror at du ikke kan finne drømmekjolen fordi du må opp i størrelse – jeg lover deg : Du kan bli den vakreste bruden, og som jeg har skrevet før : drømmekjolen, den finnes!

Jeg gleder meg masse, og gruer meg bittelitt til å gå modell. Det er vel et sunnhetstegn at man gruer seg litt. Man skal grue seg litt sies det. Man tenker jo litt på hva som kan skje som ikke bør skje, så her får man konsentrere seg om å holde seg på beina 🙂  Jeg blir så glad jeg når Snefrid har valgt å bruke meg som er plus size til å vise en plus size kjoler. Det betyr så mye! Jeg brenner for at stadig flere skal bruke plus size ” modeller ” når der skal vises klær som er beregnet for oss som bruker plus size størrelser. Dere vet at jeg sier ett stort JA til enda flere store modeller. Ikke bare 46, 48 modeller, men også modeller som kan vise klær i høyere størrelser.

” Du er verdens vakreste kvinne – gå ut å ta rommet med storm ” – Snefrid vet nøyaktig hva hun skal si for at man skal føle seg helt spesiell, og vakker. Jeg vet ikke om jeg klarer å si akkurat det til meg selv, men jeg skal vise at vi store kvinner også kan skinne, og at vi sannelig er flotte selv om vi både er en , og flere størrelser for store. Jeg håper mange av dere som leser bloggen tar turen til Grimstad, og Snefrids Hus den 24.september kl.12. Det blir garantert en flott visning for alle.

 

 

8 kommentarer
    1. Så flott du er i disse kjolene. Det er moro å gå modell, litt nervepirrende, men moro. Dette klarer du med glans, LYKKE TIL👍👍👍👍😀

    2. Så spennende! Du var knallfin i den lilla kjolen, det må være din farge. Skulle gjerne kommet og sett, men hadde nettopp en hofteoperasjon og det blir for tungt å stå/sitte så lenge…lykke til! 😊🌹

    3. Lykke tell 👍😁 Så bra at vi som e stor får opplev at d finnes finklær tell oss åsså 🤗

    4. Anny B Andreassen: Tusen takk, Anny! Det er jo så moro å få lov til å være med på dette! Jeg har vist en kjole en gang før for Snefrid, men den gangen var det ikke på catwalk slik det blir denne gangen, så nå er det å øve, og øve 🙂 Det går nok veldig bra, og jeg gleder meg mye mer enn jeg gruer meg 🙂 ha en nydelig tirsdag!!

    5. Hilde Holtan: Tusen takk, Hilde! Jeg er jo helt fortapt i den lilla kjolen. Det er virkelig min farge. Hadde den på meg i bryllup i sommer.
      Så synd at du ikke kan komme til Grimstad på visningen. Det hadde vært så koselig å se deg der, men jeg skjønner at det blir litt utfordrende når du nylig har hatt operasjon. Masse god bedring til deg, Hilde! Håper det har gått som planlagt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg