Prinsessefølelsen

Å føle seg litt som en prinsesse, det er en følelse vi alle fortjener å kjenne på i blant. For meg er prinsessefølelsen å bli skjemt skikkelig bort, eller å gjøre gode ting for meg selv. Det å sette meg selv i fokus, kjenne på følelsen av å være flott, og ikke minst det å kjenne seg vakker – da kjenner jeg på denne nydelige prinsessefølelsen. Det å gjøre helt andre ting enn man pleier, det å tilbringe noen timer sammen med mennesker som beriker dagen, det er med på å gjøre dagen helt spesiell.

Vi er i mars måned, og vi nærmer oss tiden for konfirmasjoner, og brylluper. Mange av dere som leser bloggen har kanskje fått invitasjon til en spesiell dag. Kanskje er du selv midtpunktet for en spesiell dag, eller skal være vertskap for en helt spesiell dag. Kanskje går du i giftetanker. For mange som er en størrelse for stor, så kan fort gleden over slike dager bli borte. Det er ikke det at man ikke gleder seg til å feire, og for å markere den helt spesielle dagen, men en spesiell dag krever også ett helt annet antrekk enn man pleier å ha på seg. Festklær er kanskje ikke det man har mest av i garderoben, og mange ser på det å få tak i klær til disse spesielle anledningene som en utfordring, og mange ser på det å få tak i festklær i store størrelser som umulig. Kjenner man på slike ting før en stor dag, så blir gleden fort borte.

Jeg har fått flere henvendelser fra lesere som er fortvilet over at de ikke kan finne penklær til konfirmasjoner, og brylluper. Pene kjoler får man som regel i de fleste stormotebutikker, men utvalget varierer helt klart, og noen ganger, som for eksempel i brylluper, så ønsker man ofte å ha den helt spesielle kjolen. Man ønsker å føle seg skikkelig flott. Finner man ikke den riktige kjolen, så forsvinner gleden. Så mye betyr det faktisk å finne det riktige antrekket til den helt spesielle anledningen.

Da jeg giftet meg i 1993, så fant jeg den riktige kjolen. Jeg følte meg som en skikkelig prinsesse den dagen. Det å finne en kjole i str. 48 som jeg var den gangen, det var en utfordring når man faktisk skal nesten 24 år tilbake i tid. Det var ikke mange kjoler i store størrelser. Med god hjelp, og dyktige mennesker rundt meg, så fikk jeg drømmekjolen . Jeg ble den prinsessen jeg skulle være den dagen. I dag er alt annerledes. Det er enklere å finne drømmekjolen i dag uansett om man skal stå brud, eller om man skal være gjest ved en helt spesiell anledning. Mulighetene er så mange flere enn de var for 24 år siden. Det som føles umulig for mange, det er en følelse som ikke er reell. Man må bare vite hvor man skal gå for å finne det man søker.

Går vi 26 år tilbake i tid, så jobbet jeg i Radio Sør. Gjennom jobben min i radioen, så møtte jeg Snefrid Linge. Snefrid Linge drev da med fargeanalyse i Kristiansand, og jobbet også som stylist. Snefrid er en helt unik person, ett helt fantastisk menneske, og dyktig til fingerspissene. Snefrid har lært meg masse. Ikke bare om farger, sminke, og passform, men hun har lært meg masse om livet. Hennes tanker rundt livet, om hvor viktig det er å sette pris på hver dag, hvor viktig det er å leve og ikke bare eksistere, det å ta seg tid til seg selv, og andre, dette er ting som har satt spor hos meg. Snefrid lever drømmen sin, og hun driver sitt arbeid fordi hun elsker det, hun elsker mennesker, hun elsker å glede andre – det er ikke pengene som driver Snefrid, men hennes enorme kjærlighet til jobben, og til mennesker.Da datteren min skulle konfirmere seg, så kjente jeg på panikken for ikke å finne den helt spesielle kjolen til en veldig spesiell anledning. Jeg henvendte meg til Snefrid, og hun tryllet frem det lekreste antrekket til meg med skjørt, korsett, og jakke. Det og kunne føle seg fin på en slik dag, det betyr så utrolig mye.

Det er mange av dere som i tiden som kommer trenger den helt spesielle kjolen. Det er ikke alltid man føler kjolen i butikken er fin nok, og er det en helt spesiell dag, så fortjener man også den helt spesielle kjolen. Uansett om disse helt spesielle dagene ikke kommer hver dag, så fortjener man å skinne den ene dagen, eller de få dagene man kan ta frem en slik kjole. Derfor tok jeg denne uken turen bort til Grimstad hvor Snefrid driver Snefrids Hus. For en fantastisk dag det ble! Det å høre Snefrids engasjement. Det å høre hvordan hun brenner for jobben sin, og hvordan hun gløder for å kunne hjelpe kundene sine med det helt spesielle antrekket til en helt spesiell dag, det er helt fantastisk!

Snefrids Hus er ett helt fantastiske sted! Har du ikke vært på Snefrids Hus, så må du ta turen! På Snefrids Hus har Snefrid Linge sin egen brudesalong hvor både brud, og brudgom finner antrekk til den store dagen. Her er flott selskapslokale, her er det suiter, og rom for overnatting. Her finner man selskapstøy til den spesielle dagen, her kan man ha minnestunder, her kan man ha messer, og kurs, og her kan man ha både makeup kurs, og kleskurs. Hos Snefrid kan man avtale tid slik at det kun er deg, og eventuelt dine som står i fokus . Snefrid har tid, og kun fokus på å finne kjolen som får deg til å føle deg så vakker som du er. Snefrid har de flotteste kjoler, og det er så fint å vite at her kan man få kjoler selv om man må opp i størrelse. Snefrid har både brudekjoler, og selskapskjoler i store størrelser. Også til de menn som trenger litt romslig størrelse, så kan Snefrid hjelpe. I tillegg til kjolen, og antrekket, så har Snefrid øyne også for det lille ekstra. Jeg garanterer deg at du vil kjenne på prinsessefølelsen hos Snefrid, og på en helt spesiell dag, så fortjener man virkelig å kjenne på dette.  

På tirsdag følte jeg meg som en prinsesse. Bare det å være på Snefrids Hus er en utrolig god følelse. Skuldrene senkes. På tirsdag fikk jeg også prøve fantastiske selskapskjoler som går opp i store størrelser. For noen kjoler! Du ser de på bildene på bloggen i dag. To litt forskjellige kjoler både i farge, og utseende. Jeg likte begge to utrolig godt, og jeg følte meg så flott i begge to. Den sorte stod nærmest av seg selv når jeg skulle ha den på meg. En sånn kjole man bare ser på film med sine tunge skjørt som må løftes når man går. Jeg kunne ha prøvd kjoler i evigheter. Det er så utrolig moro at jeg som er en størrelse for stor kan finne så flotte kjoler!



Går du i giftetanker, eller skal du være gjest ved en helt spesiell anledning – jeg hadde ikke vært i tvil om hvor jeg ville ha dratt, og hvem jeg ville ha fått hjelp fra. Ikke bare er Snefrid ett helt fantastisk menneske som man blir så umåtelig glad i, men hun er dyktig til fingerspissene, og hun gløder for det hun jobber med 🙂 Jeg anbefaler dere å oppleve Snefrids Hus, og jeg anbefale dere en dag hos Snefrid. Den helt spesielle kjolen til den helt spesielle anledningen, den finnes også i store størrelser. Kjolen du kanskje bare har drømt om langt der inne i tankene dine, den er kanskje ikke så langt unna 🙂 Snefrid lærte meg en veldig viktig ting når det kommer til hva slags fasonger jeg bør ha på klær, nemlig at alle har et liv 🙂 Jeg skal fokusere på å finne klær som sitter tett inntil meg på sidene, og gjett om jeg så forskjellen.

Tirsdagen hos Snefrid ga meg prinsessefølelsen når jeg fikk på meg den ene flotte kjolen etter den andre. Vi trenger slike stunder trenger vi i blant. Dagen fortalte meg også noe om at vennskap ikke vaskes ut selv om det kan gå lang tid mellom hver gang man treffes. Det fortalte meg også at jeg er heldig som kjenner så mange flotte mennesker, og at jeg er heldig som har så mange som beriker livet mitt. Det fortalte meg også at man trenger å sette av tid til de gode tingene. Samtalen rundt bordet i gruva til Snefrid var en god samtale. Jeg så hvor mye andre har å lære meg, og hvor viktig det er å stoppe opp litt. Man hører stadig at man må leve mens man gjør det, og at man må nyte hvert øyeblikk, men er det ikke sånn at dette ofte bare blir ord, og lite handling..? Min reise gjennom det to siste årene har lært meg masse, ikke minst om meg selv. Reisen har fått meg til å sette litt andre fokus i livet, jeg merker at jeg tenker annerledes. Jeg er blitt flinkere til å gripe dagen, til å leve, og til å sette meg selv litt mer i fokus, men jeg har en lang vei å gå også her. Snefrid er en person som har så fine, og gode tanker om livet, og det å prate med henne, det er en berikelse.

Er der en helt spesiell dag der fremme ? Da fortjener du å føle deg som en prinsesse. Du fortjener å skinne, og du fortjener å være så vakker som du er selv om du kanskje ikke ser dette selv. Drømmekjolen, kjolen som får deg til å føle deg som en prinsesse, den finnes 🙂 Jeg skal også litt senere ta dere med en tur til Snefrids Hus, for som jeg sa, så har Snefrid også øye for det lille ekstra 🙂 Du kan lese mer om Snefrids Hus her : https://www.facebook.com/bryllupsantrekkogselskapslokale/?fref=ts



 

8 kommentarer
    1. I den sorte kjolen var du virkelig en prinsesse. Så flott at hos Snefrid få du både antrekk og selskapslokale. Et koselig sted på landet.

    2. Wow, den sorte kjolen var virkelig lekker ! 😀
      Og den grønne var en nydelig farge. Om jeg skulle hatt en kjole til en spesiell anledning, så ville jeg ønsket meg den sorte kjolen i den grønne fargen. 😀
      Ønsker deg en fin søndag ! 😀

    3. Så fint å følge deg, å få med alle de gode tipsene 🙂 🙂 . Ønsker deg en strålende dag, selv om snøen laver ned her ute på Ålo. Håper det er vinterens siste krampetrekning i år , nå vil jeg ha vår 🙂 🙂

    4. Den sorte kjolen var helt nydelig. Midt i blinken på hva jeg liker. Er en utrolig følelse å føle seg som en prinsesse av og til selv med tømmerstokk bein å det hele. Jeg kjøper bare lange kjole da de skjuler beina mine. I tillegg føler jeg meg lenger og smalere med en fotsid kjole. Jammen en butikk jeg skal huske på.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg