Danskene kan det !

Jeg har tidligere skrevet om min store frustrasjon rundt disse utslettene, og den intense kløen jeg har hatt i huden. Ingenting har liksom funket bortsett fra å sette kroppen på kortison. Kortison er noe dritt! Eller, jeg ser jo at det fungerer, men bivirkningene, de er noe dritt altså. Man jobber, og jobber for å komme med i vekt, og så blir man satt på kortison, og vips, så føler man seg både oppblåst, og full av hevelser. Jeg vet ikke om jeg har lagt på meg, men jeg er rimelig sikker på at jeg har det. Spesielt er det ansiktet som har fått en spesiell form. Bollekinn sier datteren min. Hadde det bare vært det liksom. Bollekinn er jo søtt – kortisonkinn er langt i fra søtt! I går var siste dagen med kortison, så nå håper jeg virkelig at både de lite søte bollekinnene, den kortisonpregede halsen, og magen skal gå nedover igjen. Det vil forsvinne har jeg hørt. Typisk min flaks om det ikke stemmer….Den vandrende flodhest følelsen må bort nå altså.

I dag skal det bli strålende vær her i sør. Min bedre halvdel, og jeg skal ut på tur i finværet. I kveld er det trening, og jeg gleder meg til en time med puls intervall. En time med masse puls, og trening med både kondisjon, og styrke. En herlig instruktør, og en flott gjeng å trene sammen med. Så i dag skal det nok bli en del aktivitet, og i dag vil jeg nok med glans nå de berømte 10000 skrittene. Akkurat det tenker jeg ikke SÅ mye på, men det er alltid moro når en kommer over disse 10000 likevel. Bursdagen min nærmer seg, og jeg tror jaggu jeg skal ønske meg penger, eller gavekort sånn at jeg kan kjøpe meg ei skikkelig aktivitetsklokke.

Klær gjør meg innmari glad, det vet dere som leser bloggen min. Jeg har mine store favoritter, og jeg synes det er spennende å bli kjent med nye produsenter. Det er en helt fantastisk verden av stormote der ute! En del av mine favoritter kan  koste noen kroner, men jeg tenkte at jeg skulle sette litt fokus fremover på at man kan få masse fin stormote som ikke trenger å koste så mye. Nå som våren er i anmarsj, så tenker jeg også at vårjakkene skal frem, og at vi setter fokus på det også fremover. Det er snart konfirmasjonstid, til sommeren er det brylluper, så for mange blir det en del festdager. Da er penklær ett veldig aktuelt tema, så det skal jeg også skrive om fremover. Der er masse flotte penklær, og selskapsklær også til oss store.

I dag skal jeg gi dere ett lite innblikk i vårkolleksjonen til Pont Neuf igjen. Jeg har tidligere vist dere den flotte kjolen som Pont Neuf har nå i vår. Jeg gleder meg så til å bruke den! Pont Neuf er en av mine favoritter fordi passform, og snitt er så innmari bra. Plaggene passer min store kropp på en innmari fin måte. Jeg føler meg så vel i plaggene. Plaggene er tilpasset oss store. I tillegg til en kolleksjon med mange flotte kjoler/tunikaer, så har Pont Neuf også vester i vårens kolleksjon. Jeg har aldri vært en veldig stor fan av vester, men det er jeg nå! Vesten Emmy er en strikkevest med god lengde som finnes i sort, og hvitt. Utrolig fin å ha over en tunika, eller en kjole. Denne vesten har jeg fått masse skryt av! Danskene kan stormote!



Tunikaen jeg har på meg under vesten, den heter Kitty. Nydelig å ha på, ganske tynn i stoffet.
 

Cardigans har jeg også brukt å bruke mye. Det er også evigheter siden sist. Det handler om å finne den cardiganen som man føler seg vel i, og som ser pent ut på deg. Pont Neuf har en veldig fin cardigan i sin vårkolleksjon som heter Berta. Den er så utrolig nydelig å ha på seg! I tillegg har den en god lengde, noe som er veldig viktig for meg.


Peggy er en annen kjole/tunika fra Pont Neuf våren. Denne finnes også i en kortere modell som heter Maria, og den finnes i en jakke som heter Mallie. Kjolen/tunikaen i sort, og hvitt heter Bianco.


Må også legge med bilder av tre store vårfavoritter : Kjolen Fanny, kjolen/tunikaen Peggy, og kjolen/tunikaen Kitty. Har vist de tidligere på bloggen, men pene ting kan ikke vises for ofte 🙂 Ha en nydelig onsdag dere! Lørdag blir det ny, flott giveaway på bloggen!! Gled dere!!

 

 

5 kommentarer
    1. Akkurat hatt to uker på kortison jeg også. Merka at ansiktet ble litt rart i fasongen ja! :o( Du har mye fint tøy, som alltid, og kler å være modell. Ha en fin dag!

    2. Våren er her, solen skinner og blå himmel. Kommer akkurat fra trening. Pont Neuf har mye flott tøy og du er elegant i plaggene over her. Kortison hjelper for noe og så går det utover noe annet. Du vil føle deg bedre når du slipper å ta den. Ha en fin tur i vårluften.

    3. Min erfaring er at hevelsen går bort når du slutter med kortison. Får alltid en slags ekkel varmefølelse i kroppen av kortison…ikke godt. Bra du kan slutte med det ! Synes du ser helt smashing ut, jeg, og ikke kortisonhoven 🙂

    4. Nannah: Godt å høre at du har erfaring med at hevelser vil gå ned, og så var det jo veldig hyggelig å høre at du ikke synes jeg ser kortisonhoven ut 🙂 Jeg føler deler av ansiktet er blitt litt sånn ” pløsete”, og fått en spesiell form/hevelse, samme gjelder halsen, og magen. Sånn følelse som ikke er god å kjenne på, og som setter det mentale på en prøvelse hehe.
      Nå har jeg sluttet, så blir det spennende å se hvordan kroppen reagerer. Har begynt å klø litt igjen, men ennå ikke som det var. Har prøvd ei salve nå på utslettene som jeg egentlig fikk til lymfebeina når det begynte å klø etter at strømpene ble tatt av. Denne ser, bank i bordet, ut til å fungere sammen med en helt fantastisk bodylotion. Må være fornøyd så lenge noe fungerer her, og nå i alle fall 🙂 Ha en nydelig dag, Nannah!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg