Orange lykke <3

Orange lykke altså? Lykke kan jo ha alle himmelens farger, eller det blir vel ikke lykke når fargene blir mørke, men alle andre farger kan vel være lykkefarger? Det er lykke jeg skal skrive om i dag, og nettopp om orange lykke, for det er den fargen som ble lykke for meg denne uken. Noen vil kanskje le litt, og ikke helt se at man kan bli så glad, og så lykkelig over en ” liten ” ting, men for meg er ikke dette en liten ting. Jeg har skrevet det mange ganger, men for meg som er en størrelse for stor, og som har kjent på det hele livet, så blir små ting for andre ofte store ting for meg. Det som er en selvfølge for mange, det er ikke nødvendigvis en selvfølge for meg. Dette merker man spesielt godt når man er stor både her, og der. Da kan utfordringene fort stå i kø til tider.

Denne uken opplevde jeg lykke på mange plan, en av disse var orange lykke. Du lurer kanskje på hva slags lykke en orange lykke er? Orange lykke, det er flotte, stilige, orange joggesko fra Nike! Tenk dere, jeg har fått meg orange joggesko, noe jeg har ønsket meg så lenge! Jeg har flere ganger på bloggen uttrykt frustrasjon over at jeg må gå i herreavdelingen når jeg skal kjøpe meg joggesko. Det er ikke gøy å gå i herreavdelingen når man er kvinne! Når jeg må gå i herreavdelingen, så ender jeg jo også opp med joggesko uten for mye farger. Dameavdelingen bugner av joggesko i flotte farger! Her er det rosa, lilla, orange, turkis – man finner alle regnbuens farger i joggesko. Til menn er det helt annerledes, og jeg ser den at menn ikke akkurat har lyst til å gå rundt med de samme fargene som oss kvinner på joggeskoene. Der er riktignok blitt litt mer spreke farger også til menn, men ofte ender jeg opp med joggesko som går i hvitt med litt farger, eller en lys blå farge. Jeg har faktisk et par som er i en sprek grønnfarge, men jeg vil ha rosa, jeg vil ha lilla, jeg vil ha orange og turkis! Jeg vil ha stilige farger til mine store føtter.

Jeg har virkelig lett etter spreke, fine farger. Jeg har etterspurt farger på joggesko til oss kvinner som må over størrelse 42. Jeg har sendt mailer til produsenter, men egentlig aldri fått noe ordentlig svar på om der finnes gode, stilige joggesko for store kvinneføtter. Ryktene har svirret, men jeg har aldri funnet ut om det har vært hold i ryktene. Det er mange kvinner som har store føtter, og som aldri kan finne sko i ordinære butikker. Jeg synes det er en skam jeg at ikke skobutikker er for alle. Alle butikker burde ha et utvalg i store størrelser så lenge det produseres. De aller fleste skobutikker slutter på størrelse 42 til kvinner, og så slutter de vel på 46 til menn vil jeg tro. Vi kvinner, og menn med store føtter, vi kan ikke bare ta en tur til byen for å kjøpe oss sko. Det er en større utfordring enn det. Her i Kristiansand hvor jeg bor, så er vi heldige og har en butikk som går opp i størrelse, men slike butikker burde det finnes mange av! Heldigvis så finnes det spesialbutikker, og den som vel er størst på sko i store størrelser, den finner man i Oslo.

Når min bedre halvdel, og jeg er på Østlandet, så er det en butikk jeg alltid må innom, og det er Store Sko i Oslo. Denne uken har vi vært noen dager på østlandet, og da tok jeg selvsagt turen innom. Store Sko er en flott butikk for oss kvinner, og menn med store føtter. Store Sko starter sine sko der ordinære skobutikker slutter, så her kan alle kvinner som trenger skostørrelse over 42 finne seg flotte sko! Også menn med store føtter har her ett utrolig godt utvalg av sko. Her finner man alt fra joggesko til pensko. Her er det både støvletter, og skoletter. Nå fremover vil der jo også komme mye vår, og sommersko. Med en gang jeg åpnet døren til Store Sko på tirsdag, så strålte de mot meg. Der stod de, et par flotte, orange joggesko fra Nike! Orange, skikkelig knallfarget joggesko som jeg så lenge hadde ønsket meg! Her var det ikke bare orange joggesko. Her stod de flotte fargene på rad, og rekke. Her var det rosa, her var det turkise, her var det en masse flotte farger! I tillegg var dette damemodeller, og innehaveren av Store Sko kunne fortelle at der er forskjeller på joggesko til kvinner, og joggesko til menn, så for meg ville det jo være optimalt og få på meg en damemodell.


Jeg kjente jeg var uhyre spent på om jeg ville finne min størrelse blant alle de flotte joggeskoene. Det var så jeg nesten ikke våget å spørre hvor høyt opp de gikk, men tirsdagen var min lykkedag. Joggeskoene gikk opp i str. 44.5, så gjett om jeg var fort til å prøve de på. Joggeskoene satt som et skudd! Dette er lykke damer, joggeskolykke! For meg som er vant til å gå slukøret til herreavdelingen for å finne noen joggesko som ser minst mulig herre ut, så var det virkelig lykke å finne så stilige, og flotte damemodeller som passer mine store føtter. Dette er lykke, og jeg smilte fra øre til øre resten av dagen. Jeg smiler fortsatt jeg når jeg kikker på de flotte joggeskoene som ble med meg hjem til Kristiansand 🙂 Tommel opp for Nike som også tenker på oss damer med store føtter, og tommel opp for Store Sko som tar inn disse flotte joggeskoene. Nå bare gleder jeg meg til mandag, for da er det gruppetrening igjen med treningsgruppen for overvektige, og da skal jeg trene tabata i nye, orange joggesko 🙂

Jeg vet at der er mange kvinner med store føtter, og jeg vet at mange blir frustrerte over at ordinære butikker ikke har sko som passer oss. Man blir jo nesten sett rart på i ordinære butikker om man etterspør sko som er større enn 42. Dersom du er i Oslo, så MÅ du ta turen innom Store Sko. Butikken ligger i Rathkesgate 1 v Schous plass på Grunerløkka. Store Sko starter sine damemodeller på str. 42, og går helt opp til størrelse 46 på enkelte modeller. Herreskoene starter på str. 47, og går helt opp til str. 53. Her finner man sko fra flere kjente leverandører. Mange sliter også med brede føtter, og her er det flere modeller nettopp med ekstra vidde. Store Sko produserer også egne herresko, og jeg kanl love deg at dette er flotte sko! Dersom produksjonen av herresko blir godt mottatt, så er også mulighetene tilstede for at de vil prøve seg på produksjon av damesko. Du kan se utvalget til Store Sko her : http://www.storesko.no/  Store Sko har også egen nettbutikk. Her tilbyr butikken gratis frakt, og retur. Det er jo utrolig fint om man bor veldig langt unna Oslo at man kan bestille sko på nettet, og at alt rundt frakt, og retur er enkelt. Skulle man lure på størrelser, og modeller, så kan man ringe butikken, eller sende en mail, så får man den hjelpen man trenger. Betjeningen ved Store Sko er utrolig serviceinnstilte, og hjelpsomme. Store Sko har også en egen side på Facebook, og den finner du her : https://www.facebook.com/www.storesko.no/  Følg gjerne siden deres, så vil du stadig bli oppdatert på nye ting som skjer på skofronten. Litt senere skal vi også ha en spennende konkurranse i samarbeid med Store Sko, så følg med! Jeg gleder meg til jeg skal til Oslo igjen i mai. Da skal jeg innom Store Sko igjen, og jeg skal kjøpe meg vår, og sommersko. Det er en utrolig god følelse og kunne gå inn i en butikk hvor jeg kan finne flere skomodeller som passer mine føtter. Det gir en deilig lykkefølelse akkurat som de orange joggeskoene gir meg 🙂


I tillegg til damesko, så har Store Sko også ett veldig godt utvalg av herresko. Det første bildet her viser sko butikken selv produserer. Flotte sko!


Mye flotte sko også til menn med store føtter som dere ser.
 

Jeg lovet dere en giveaway denne uken, og den kommer, men den kommer neste lørdag, så da må dere vente en uke til. Litt bilder må tas før jeg legger den ut, men jeg kan love dere en veldig flott giveaway om en uke 🙂 I dag skal jeg nyte litt velvære, og jeg gleder meg til en time med full fotpleie ved Renates her i Kristiansand. Jeg fikk gavekort til jul, og gleder meg til silkemyke føtter igjen. Egentlig burde jeg tatt på meg de nye, orange joggeskoene når jeg snart skal sprade ut døren, men akkurat disse, de skal være til innetrening… men jeg tror jeg skal kjøpe meg et par til, for jeg har veldig lyst på rosa joggesko også 🙂 Ha en nydelig lørdag uansett hvor du befinner deg <3

 

6 kommentarer
    1. Gratulerer med så flotte joggesko💐Og du er så flink til å informere folk sånn att det blir lettere for oss å finne fine klær og sko 👏👍ha en fin lørdagskveld 💐

    2. Dagny Tanasa: Ja, var ikke de nye joggeskoene flotte! Jeg blir så glad når jeg ser på de jeg 🙂 Jeg er veldig glad for at du setter pris på at jeg informerer om de tingene jeg selv ofte synes kan være vanskelig å finne ut av. Ønsker deg en nydelig søndag, og håper treningen på Spring går bra 🙂

    3. jeg har ikke store føtter, er 39-40, men jeg har brede føtter med høy vrist…og det er nesten håpløst å finne gode, fine sko 🙁

    4. Nannah: 🙁 Da ser jeg absolutt utfordringen din! Kan ikke anbefale deg å gå på Store Sko når du har såpass små føtter. Ett av de beste skoparene jeg har, eller jeg har faktisk kjøpt meg par nr. 2 nå, det er GailtLine fra Enklere Liv. De er kanskje ikke verdens fineste, men en helt fin, grei hverdagssko. Jeg har aldri hatt en bedre sko, men bakdelen er selvsagt prisen….

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg