Herlige Yoek

Jeg er forelsket! Jeg har falt pladask, og en ny favoritt har kommet inn i livet mitt. Ikke at det er en ny mann i bildet, for jeg har verdens beste mann i livet mitt, og den plassen kan ingen ta, men jeg har funnet en ny klesfavoritt, og det er ingen tvil om at det også gir en god følelse. Jeg blir oppriktig glad jeg, og kjenner på en god følelse av lykke når jeg finner klær som både er flotte, har riktig snitt, og en veldig god passform. Når jeg føler meg skikkelig fin, da blir jeg utrolig glad, og da sitter klærne som de skal på meg. Jeg må jo innrømme at jeg liker klær som er kvinnelige, og feminine. Jeg liker å være kvinne med alt det innebærer, og her er det mange produsenter som er veldig flinke. Gjennom bloggen, og besøk på ulike stormotebutikker, så får jeg stadig nye bekjentskaper, også når det kommer til klesmerker, og der vil jeg absolutt oppfordre dere som leser bloggen til å ta dere litt god tid når dere er innom butikker. Se godt igjennom utvalget, bli kjent med nye merker. Plutselig kan det dukke opp ett nytt bekjentskap som du bare faller pladask for – slik jeg har gjort nå.

Yoek er ikke ett nytt merke, men for meg er det relativt nytt. Jeg har nok hørt om det før, men jeg har ikke sett, og prøvd det skikkelig før nå nylig. Det var Barbro på Nais i Lyngdal som introduserte meg for Yoek da dette er et merke hun har litt av i sin flotte butikk. Yoek sier kvinne med store bokstaver! Her er det virkelig kvinnelige, og feminine plagg. Her er det eleganse selv i hverdagsplaggene. Her er det farger, her er det flotte design, og her er det en fantastisk passform. Yoek har utvilsomt dyktige designere som vil at plussize kvinner skal føle seg som de flotte kvinnene de er. Yoek er et design fra Nederland, og det er nå over 30 år siden Johanna Timmer etablerte Yoek med det mål for øyet at alle kvinner, uansett størrelse skulle kunne føle seg vakker, og ikke gjemme seg bort. Hun bestemte seg av den grunn for å produsere kolleksjoner fra str. 38 – 58. I dag selges Yoek over hele verden, og de åpnet sin egen nettbutikk i 2011. Hvert år produseres det 4 kolleksjoner + en Black Label kolleksjon.

Jeg ble som nevnt kjent med Yoek hos Barbro på Nais i Lyngdal, og jeg vet at Barbro i likhet med meg, elsker Yoek. For noen kolleksjoner de produserer! Mitt første Yoek plagg var den nydeligw cardiganen som jeg har på bildet her, i en nydelig orange farge med sorte detaljer. Og nettopp detaljer, det er Yoek utrolig flinke på! Det kan være små detaljer som likevel utgjør så utrolig mye på et plagg. Jeg har også kjøpt meg en rød cardigan med sorte detaljer, og disse små, sorte detaljene gjør mye på plagget. Når man får på seg et plagg fra Yoek, så får man denne gode følelsen med det samme. Mine to plagg sitter som et skudd. De sitter så utrolig fint på min store kropp, og når jeg ser meg i speilet, så ser jeg at det sitter slik jeg ønsker. Det er en utrolig god følelse det å føle seg fin. Det å slippe å bruke masse energi på å føle at klær ikke sitter som de skal, for den følelsen, den har jeg følt på utallige ganger. Som jeg nevnte, så produserer Yoek klær som lar oss kvinner være kvinner. De er feminine, og de har en eleganse over seg som jeg virkelig liker. Jeg synes vi kvinner skal være kvinner. Vi skal være feminine, og vi skal være flotte. Vi kan godt være elegante, og ha vår egen stil. Nettopp dette er viktig for Yoek.

Yoek sine kolleksjoner er som en godtebutikk for meg. Her er det ene lekre plagget etter det andre. Yoek er utrolig flinke på farger, og de våger med flotte design. Samtidig har de også klær for de av dere som ikke helt våger på farger, og spenstige design. Her er flotte kombinasjoner, her er gode lengder, og her finner vi klær som lar oss vise figuren, ikke gjemme den bort i store telt. Det viktigste av alt er passformen, og her er Yoek utrolig gode! På Norwegian Fashion Week, så fikk jeg ett spennende, og utrolig hyggelig møte med Yoek sine selgere her i Norge, ekteparet Magne, og Kari-Ann Lien. Det var utrolig moro å se kolleksjonen med egne øyne, og ikke bare i en katalog. Det og kunne se, og ta på klærne, det blir noe helt annet med en gang. La oss si det sånn : jeg ble ikke skuffet! Jeg ble vist en høst/vinter kolleksjon 2017-18 som er utrolig flott! Flotte tunikaer, og topper, nydelige, lange cardigans, kjoler – du må bare inn å se kolleksjonene deres! Kolleksjonen som ble presentert på motemessen, den ligger ikke ute ennå for oss forbrukere, men du kan gå inn å se på den flotte vår/sommer kolleksjonen som er på vei til butikkene nå. Du kan se kolleksjonene her: https://www.yoek.com/  Der er ingen norsk side for Yoek ennå, men du kan følge Yoek på Facebook her : https://www.facebook.com/fashionyoek/?fref=ts   Her er litt av det som ble vist på messen fra Yoek :


Jeg har funnet en ny, stor favoritt, jeg har falt pladask, og Yoek er definitivt et klesmerke som det blir mer av i mine klesskap. Det er flere stormotebutikker som selger Yoek her i Norge. Om du lurer på forhandlere, så finnes det ingen oversikt på nett ennå, men jeg kan gjerne hjelpe deg til å finne din nærmeste, så det er bare å spørre i vei. Nå skal jeg kose meg med katalogene fra Yoek som jeg har liggende her på pulten. Egentlig vil jeg helst ha alt, men jeg har lært at jeg ikke kan få alt jeg ønsker meg, så jeg får plukke ut de største favorittene 🙂 Her er litt av vår/sommer :


 

Husk at vi frem til lørdag har en flott giveaway på bloggen. Alexis Mote gir en heldig leser ett valgfritt treningsplagg fra deres utvalg av treningsklær. Trenger du en ny treningstopp, eller kanskje ei ny treningsbukse, så kan du bli den heldige vinneren om du legger igjen en kommentar på bloggen. Har du kommentert før, så har du lov til å kommentere igjen 🙂 Vi trekker en heldig vinner til lørdag. Du kan se utvalget av treningstøy fra Alexis her : http://www.alexismote.no/c/treningstoy    I dag er det litt egenpleie som står på min meny. I tillegg til lymfedrenasje på lymfebeina mine, så skal jeg fylle på brynene mine. Jeg tatoverte øyenbrynene mine for ett par år tilbake, og det er ett av de beste valgene jeg har gjort. Jeg er så utrolig fornøyd! Deilig å slippe å stelle bryn, deilig å slippe voksing, og forming. Nå går jeg hver 6.mnd å fyller på brynene, og jeg synes brynene er veldig fine. Ingen deilig følelse av velvære det å fylle på bryn, men det er forholdsvis fort gjort, så da får man heller lide litt for skjønnheten 🙂

14 kommentarer
    1. Nå har jeg vært inne å likt FB siden til Yoek og kan følge med der. Mange flotte overdeler fra de over her. – 11 c og sol idag og ut på tur 🙂 Ha en fin dag 🙂

    2. Yoek er helt nydelig!
      Jeg kjøper mitt i Sarpsborg, men finnes det butikker nærmere Oslo som også har?
      😊

    3. Yoek er fantastisk. Har bare prøvd jeans fra de, men flottere jeans skal du lete lenge etter. Jeg har kjøpt mine hos Yopig i Sarpsborg. 😊

    4. Kristine H Pettersen: Helt enig, Kristine! Yoek er fantastisk!! Takk for tips om at Yppig i Sarpsborg selger Yoek. Nyttig for mange i Østfold som lurer 🙂 Takk også for tips om at jeansene fra Yoek er å anbefale!

    5. Wenche Andersen: Hei Wenche! Nais har litt fra Yoeks vårkolleksjon, men jeg tror ikke Nais har tatt inn fra Yoeks neste høst/vinterkolleksjon 🙁 PIP har litt fra Yoek, ellers skal jeg sjekke litt hvem andre som selger. Der er så mye lekkert!!

    6. Lillian: Helt enig, Lillian!! Yoek er helt nydelig!! Jeg skal sjekke hvilke butikker i nærheten av Oslo som selger Yoek, så skal jeg gi deg tilbakemelding 🙂

    7. Sissel Wejset: Yoek har virkelig mye flott, og er blitt en av minste store favoritter. Så mye lekkert!! Det er elegant, og med en utrolig god passform. Bra du følger siden deres, så kan du følge med 🙂 Ønsker deg en nydelig fredag!!

    8. Lillian: Hei igjen, Lillian!

      Jeg har sjekket ut Yoek forhandlere nærmere Oslo, og butikken Litt Xtra i Sandvika fører Yoek ?? Butikken ligger i Claude Monets alle 21.

    9. Hei. Kommenterer over et halvt år for sent, men vet du om det finnes en eller flere butikker i Hamar og/eller omegn som selger Yoek?

    10. Marita: Hei Marita. Det er ikke så veldig mange som selger Yoek, men i området du tenker du, så vet jeg at Cinderella på Gjøvik selger Yoek. Jeg vet ikke hvor mye de har av høstens kolleksjon, men at de har Yoek, det vet jeg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg