Motemesse, og ny giveaway!

Så har jeg vært på Norwegian Fashion Week, og for en opplevelse det var! Jeg gleder meg allerede til august jeg, og en ny motemesse! Det å få være med på motemessen var opplevelser, og inntrykk på rad, og rekke. Mens vi som forbrukere ennå ikke har avsluttet denne vinteren, og fortsatt kler oss i høst, og vinterkolleksjonen 2016 / 2017, så må innkjøpere, og leverandører tenke 1 år frem i tid. Mens vi forbrukere gleder oss over at våren snart fylles opp til randen i klesbutikkene, så skal leverandører, butikker, og moteinteresserte tenke høst, og vinter 2017/2018. Det var så mye inntrykk at jeg nesten sliter med å få sortert tankene, sikkert også fordi det var første gangen jeg var på messen, og da sluker man til seg alt som er.

Første gangen på motemessen, og en messe med til sammen 178 utstillere, og den største salgsarenaen for mote-Norge, med over 600 merker under samme tak, da blir det mye inntrykk. Norwegian Fashion Center var virkelig en flott arena for motebransjen. Flotte showroom fylt med klær, og flotte leverandører som tok i mot oss på en fantastisk måte. Jeg fokuserte kun på stormote. Skulle jeg hatt med meg mer, så kunne jeg ha gått der hele uken. Jeg fikk heller ikke med meg alle stormoteleverandørene, så i august skal jeg bruke mer tid på messen, og besøke enda flere. Jeg fikk under min dag på messen truffet flere leverandører, og det var utrolig fine møter! Jeg ble tatt så utrolig godt i mot, og jeg fikk mye gode ord, og fantastiske tilbakemeldinger rundt bloggen min, noe som selvsagt betyr veldig mye for meg. Gjennom gode samtaler, så fikk jeg knyttet nye kontakter, jeg fikk nye samarbeidspartnere, og jeg så at også fra leverandørenes side, så er bloggen min en viktig blogg.

Det ble mye inntrykk, og det ble mye klær. Det er nesten vanskelig å sortere alt. Leverandørene jeg besøkte viste en spennende høst/vinter 2017-18. Det fine var også at alle merker skilte seg ut. Det var ikke sånn at man følte at man så mye av det samme igjen hos de forskjellige. Leverandørene har alle sine særpreg, og sine uttrykk, noe jeg setter veldig pris på. Selv om høst/vinter 2017-18 selvsagt preges av mørke farger, så synes jeg leverandørene er flinke til også å bruke farger, enten ensfarget, eller som små avbrekk. Leverandørene er også utrolig flinke på detaljer. Det kan gjerne være små detaljer, men som likevel utgjør så utrolig mye på plaggene. Der er mye spennende design, og vi som er en størrelse, eller flere for store, vi har utrolig mye spennende i vente. Der er mye sprekt både i farger, og design. Der er mye flott til den klassiske kvinnen, og der er mye sprekt til de av oss som liker litt farger, og som gjerne kan kle oss i klær som skiller seg litt ut. Stormoten bugner av flotte klær, og designere som virkelig kan, og som våger. Høst/vinter 2017-18 preges av det mørke, men orange gikk igjen hos endel. For eksempel flotte, orange vinterjakker!  Prismessig, så er der også her store forskjeller, men der er mye fint i alle prisklasser, og så må man håpe at butikkene tenker på alle lommebøker når de kjøper inn varer.

Jeg skal fremover på bloggen la dere bli kjent med en del av leverandørene, og mitt første stopp på motemessen var på showroom 2F – 05 hos flotte, Linda Røed som bla selger min store favoritt, Pont Neuf. Linda er ei fantastisk dame, og i tillegg til Pont Neuf, så selger hun bla også Choise, et merke som for meg er ganske ukjent. Det jeg oppdaget på mitt stopp hos Linda var at Choise er et merke som faktisk går opp til størrelse 52. Linda kunne vise en utrolig flott kolleksjon fra Choise. Feminint, lette, og ledige plagg, gode modeller, fine farger, og spennende design. Liker man Pont Neuf, så liker man også Choise. Det var flere plagg jeg falt pladask for i den nyeste kolleksjonen deres. Kolleksjonene som ble vist i showrommet til Linda Røed var kolleksjonene som vil prege denne våren, og ikke neste høst/vinter. Det fordi for eksempel Pont Neuf har hurtige leveringer,  altså ekspressleveringer. På den måten kan de hele tiden være tett på moten. Dere som følger bloggen min vet at jeg elsker Pont Neuf. Har man først kjøpt en plagg fra Pont Neuf, så kjøper man merket igjen. Pont Neuf er enestående på passform, og komfort. Det å føle seg vel er så utrolig viktig, og når man i tillegg får fine farger, og spennende design, så har man funnet sin store favoritt. Vårkolleksjonen til Pont Neuf, og også Choise er spennende! Flotte farger, og design som gjør meg glad. Klassiske klær, og man kan lett endre et hverdagsplagg til et plagg til den spesielle anledningen. Pont Neuf er også for alle med tanke på størrelse. De starter på str. XS, og går opp i str. 3 XL som skal tilsvare ca 54. Her skal dere få se litt fra besøket på showrommet til Pont Neuf.


Her er en del av go’bitene fra vårkolleksjonen til Pont Neuf


Du kan se mer av vårkolleksjonen til Pont Neuf her : http://pontneuf.dk/eng/autumn-2016/
Som jeg nevnte, så er også Choise et merke som går opp til str. 52. Også i denne kolleksjonen var der virkelig mye flott! Her ser dere to av mine store favoritter i vårens kolleksjon :


Du kan se mer av kolleksjonen her : http://choise.dk/en/

Dette var litt fra motemessen, og mitt første stopp som var hos Pont Neuf. Jeg skal vise dere mer spennende fra motemessen på bloggen i morgen. Jeg besøkte også Tinas agentur, Yoek, Zhenzi, og Levolution – alle med veldig spennende kolleksjoner!

I dag blir det flott Giveaway på bloggen! En heldig leser skal nemlig få ett valgfritt treningsplagg!! Kanskje blir du den heldige ? Forrige helg var aktiv weekend på bloggen. I samarbeid med Alexis Mote, så kunne bloggens lesere kjøpe treningsklær til reduserte priser. Jeg håper mange benyttet seg av tilbudet. I dag blir det altså en flott giveaway på bloggen, også den i samarbeid med Alexis Mote. Alexis har treningsklær fra ulike produsenter, og den som blir den heldige vinneren kan fritt velge det plagget man måtte ønske fra utvalget av treningsklær hos Alexis. Her er utvalget av treningstopper : http://www.alexismote.no/c/kategori.php?kategori=117&subkategori=231 , treningsbukser : http://www.alexismote.no/c/treningstoy/underdeler, og jakker : http://www.alexismote.no/c/treningstoy/jakker    Har du lyst til å vinne ett valgfritt treningsplagg? Legg igjen en kommentar på bloggen, og du er med i trekningen.  Alexis har butikk både i Oslo, og i Moss, så ta en stopp om du er i nærheten. Butikkene er virkelig verdt et besøk! Alexis Mote har også en flott nettbutikk, og det er enkelt å handle der : http://www.alexismote.no/index.php  Jeg ser frem til mange kommentarer, og så blogges vi igjen i morgen. Lag deg en god lørdag!

 

23 kommentarer
    1. Heisann. Så spennende det må være å få være med på motemesse. Høres ut som det er mye fint i vente. Jeg trenger treningstøy men og et ekstra spark for å komme i gang med mer aktivt enn det jeg driver med.. ☺
      Takk for en flott blogg og god helg.
      Hilsen Gunn

    2. Kjempeflott blogg Heidi og treningstøy er det jo alltid bruk for. Spesielt for oss spreke 😄

    3. Trenger alltid treningstøy 👍🙂og så mye fint tøy i fra motemessen 😍Så gøy for deg å være med på 🙂

    4. Håper du har kost deg en masse 🙂 . Har ikke fått kjøpt meg treningstøy men var inne å kjøpte meg ett par bukser 🙂 , ja så det hadde jo ikke vært dumt å vinne ett treningsplagg 🙂

    5. Hei og god lørdags formiddag.
      Tenker du kosa deg vanvittig på mote messa. Er jo nesten som en gottebutikk😊😊😊.
      Hiver meg på og kunne trengt noe treningstøy.
      Ha en forrykende flott dag.
      Anne May

    6. Hei..ser ut som du har hatt en flott tur til Oslo..med mange nye inntrykk og mage nye bekjentskaper..gleder meg til å lese om det fremover..vil gjerne være med I trekningen av nytt treningstøy..ha en fortsatt fin Lørdag.

    7. Så heldig du har vært som har fått vært med på en slik messe. Er nok en stor opplevelse. Mange fine klær kan jeg tenke meg. Jeg ønsker meg veldig en badedrakt da dette er eneste trening jeg klarer for tiden😟 Er med påbassengtrening å dette gjør at det blir forbruk av badedrakter da de fort blir ødelagt av klorvann . Ønsker deg fortsatt en fin helg 😃

    8. Å så mye fint.. jeg trenger noen nye hverdagskjoler… har blitt kjoledame etter at kompresjonstrømpebuksa inntok min hverdag.. Litt nytt treningstøy er ikke å forakte.. jeg som både trener styrke og yoga på mine “eldre” men nye dager.. der merker jeg terskelen er høy for å føle seg vel—- ha ei nydelig helg.

    9. Da jeg så bildene nå måtte jeg google Norwegian fashion center, og joda….du har helt rett i at det er første gangen …for de har jo helt nye lokaler !! Det visste ikke jeg . Så flott at de har fått mye større plass 😀

    10. Etter å ha vært røykfri i 6 uker har det sneket på seg enda en del ekstra kilo 🙁 . Hadde vært flott å vinne et treningsantrekk, så hadde jeg forhåpentligvis fått inspirasjon til å begynne å trene igjen 🙂 🙂 . Orange er en av mine favorittfarger, så ble veldig fornøyd når du skrev at den fargen kommer igjen 🙂 🙂 . Ha en fortsatt fin helg, så får vi håpe vi slipper mer av det ekle hvite som har dalt ned her sør de siste dagene 🙂

    11. Du har nok hatt en flott helg i Oslo med alt det stilige tøyet. Jeg syntes også merket Pont Neuf er et godt merke. Har kjole/tunikaen i cerise. Modellen ligner på den over i sebra mønster. Behagelig å ha på. Jeg vil gjerne være med i trekningen. God “morsdag” søndag til deg.

    12. Dette må ha vært en opplevelse! Gleder meg til å se hva du vil vise oss i moteveien framover! Også vil jeg gjerne være med i trekningen av treningstøy 🙂 God helg!

    13. Heisann😃
      Flott blogg du har, så bra med fokus på stormote👌
      Har fått øynene opp for større treningstøy, så jeg blir gjerne med på det.
      Ha en flott helg😃

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg