En spennende luke med tre gaver <3

21.desember – det nærmer seg den store dagen. Alle hjerter gleder seg, mitt hjerte gleder seg, samtidig, så blir det en annerledes jul. Dette blir en julaften uten min skjønne datter, og det blir veldig rart. Min datter utdanner seg til sykepleier, og jobber ved siden av studiene  i hjemmesykepleien. I år falt julaften, og 1.juledag på hennes jobbehelg, og attpåtil skal hun jobbe til kl.23, så det blir første julaften uten henne, og det vil merkes. 21.desember, kun 3 dager igjen til den store dagen. Jeg vet ikke om jeg fortalte dere om den flotte kalenderen jeg fikk av min datter, og min aller beste? I år som i fjor, så fikk jeg en flott pakkekalender av de, og den har vært full av flotte ting kan dere tro! Kalenderen har vært full av nydelige, velduftende, og velpleiende gaver : dusjsåper, bodybutter, bodylotioner, fotkrem, kroppsskrubb, makeupkoster – alle disse tingene jeg digger, og som jeg bruker daglig. Nå kan jeg lukte godt etter dusjen i lang tid fremover, og ta masse egenpleie 🙂 I helgene har jeg fått godis som jeg kan kose meg ekstra med 🙂 Jeg må jo bare innrømme at det å ha pakkekalender er innmari moro for ei som meg som ærlig innrømmer at jeg elsker gaver 🙂

Det lakker, og lir mot jul, og jeg har tidligere skrevet litt om det å gi en hjelpende hånd til de som ikke gleder seg like mye til jul som det vi kanskje gjør. Det er så mange som gruer seg fordi de ikke kan lage den julefeiringen for sin familie som de ønsker. Pengene strekker ikke til, og det blir ikke den gode julematen på bordet, eller julegaver under treet. Slikt kjenner jeg går inn på meg. Hvordan er dette mulig i ett av verdens aller rikeste land? Har vi virkelig en slik fattigdom i Norge? Vi har det, og vi har det her vi bor. Gjennom jobben i Radio Sør, så har jeg tidligere i desember fortalt at jeg ved ett par anledninger laget en radiosak på ” Hjelp oss å hjelpe Vest Agder. ” . Alle som driver ett slikt arbeid er engler på jord. Mennesker som gjør alt de kan for å hjelpe andre, også nå i julen. Heldigvis er det mange av oss som har mulighet til å hjelpe som har gjort nettopp det i desember. Jeg blir så glad når jeg leser at alle julesakene som har kommet inn til organisasjonen nå før jul, blir løst. Alle som har søkt om hjelp til julemat, julegaver, og julepynt, de har fått det de har hatt behov for slik at også de kan få en fin julefeiring. Vi som har anledning har gitt det vi har kunnet av både mat, gaver, og penger. Bedrifter har vært med og gjort sitt for å hjelpe…slikt gjør meg så uendelig glad. Alle fortjener en fin jul, og en fin julefeiring – og det kjennes godt og ha vært med og bidratt litt i alle fall for å glede noen som har hatt behov for nettopp det nå i julen. Det virker som vi er blitt mer rause, og mer bevisst på at vi ønsker å hjelpe. Det skal ikke være fattigdom i Norge, men når det er en realitet, så er det så godt å se at de som har noe ekstra ønsker å bidra. Det er godt å vite at mange får den julen de så sårt ønsker seg fordi vi er medmennesker, og bryr oss <3

21.deseber, og også bloggens julekalender begynner å nærme seg en ende, men for all del, vi har fortsatt flere flotte gaver å dele ut. Takk til alle som gir så flotte tilbakemeldinger både om bloggen, og kalenderen. Jeg blir så utrolig glad jeg når dere tar dere tid til å kommentere, og til å sende meg meldinger. Jeg føler jeg har blitt litt kjent med flere av dere, noe jeg setter veldig stor pris på. Jeg skulle virkelig ønske at jeg kunne ha delt ut en førjulsgave til dere alle sammen, men det er jo oftest en gave hver dag, og kun en vinner, men dere hadde fortjent en gave alle sammen! Det har tatt mye tid å få en slik kalender på plass, men når man er i boks, og ser hvor mange av dere som engasjerer dere, og når man ser hvor glade alle vinnerne blir, så er det verdt all tid jeg har lagt ned i kalenderen. Jeg er også så takknemlig for at så mange har gitt gaver til kalenderen. De som har gitt gaver, er blitt gode samarbeidspartnere de aller fleste, og de har alle gode ord om bloggen, og ser på den som en viktig blogg, og det gir meg masse motivasjon til å fortsette med å skrive. Selv om de siste førjulsgavene blir delt ut på bloggen 1.juledag, så kan jeg love at 2017 skal bli et år med flotte giveaways!

I går lå det en nydelig jakke/cardigan fra Pont Neuf bak luke nr.20. Jakken er gitt av Wilhelmines som ligger i Vikersund, og har en verdi på 900 kr.  Den heldige vinneren av jakken ble : ANNE MAY KVELLAND!!! Gratulerer så masse, Anne May med den flotte Pont Neuf jakken!! Jeg ordner en jakke i din størrelse, og tar kontakt med deg i løpet av dagen.

I dag skal vi åpne en ny luke, og bak luke nr. 21, så finner vi tre flotte gaver. Det betyr at vi skal trekke ut tre vinnere. I dag skal det deles ut tre gaver hvor to av de skiller seg litt ut fra andre gaver vi har delt ut til nå i kalenderen. I går skrev jeg litt om å være sjef i eget hode, og den ene gaven i dag kan jo være en start på nettopp det. Den første gaven er gitt fra Vita Univers som drives av Linn Kristin Brænden. Vita Univers handler om livsstilsendring og vektreduksjon. Vita Univers er tuftet på ny forskning, og omfattende egenerfaring fra Linn Kristins side. Linn Kristin har vært der så mange av oss har vært, og er, nemlig i denne evige kampen mot vekten. Linn Kristin fant sin løsning, og klarte å gå ned 30 kg, en vekt hun fortsatt holder. Kursene til Vita Univers er nettbaserte, og du kan ta de hjemme i din egen stue. Gaven fra Vita Univers som ligger bak luke nr. 21 er to flotte bøker + en konsultasjon med Linn Spets. Bøkene du kan vinne er  ” Den store koseboken ” , en bok med 46 oppskrifter uten mel, og sukker, mange lekre fristelser! Du som vinner mottar også boken ” Ketose Kickstart, en bok om å spise seg mett, og om max fettforbrenning .” Begge er helt nye bøker fra Vita Univers, og har en verdi på ca 700 kr. Vita Univers har flere fagpersoner i sitt univers, og Linn Spets er en av de. Du som vinner pakken fra Vita Univers, vinner også en 30 minutters konsultasjon med Linn Spets. Linn Spets er utdannet fra Bjørknes Høyskole med en bachelor i ernæringsfysiologi (2014). Nå jobber hun med en master i samfunnsernæring på HiOA. Linn kan hjelpe deg med din livsstilsendring, og hjelpe deg som individ med å finne en løsning som fungerer for deg på alle plan. Linn kan snakke om alt innen livsstilsendring. Selv har hun spist seg frisk fra ME. Det kan hjelpe godt å ha noen å prate med i oppstarten av en endring, og som kan hjelpe deg med å finne en vei som kan være riktig for deg.Verdien på konsultasjonen er 600 kr. Du kan lese mer om Linn her : https://vitaunivers.no/blogg-linn-spets/linn-spets/ Du kan lese mer om Vita Univers her : https://vitaunivers.no/#Hjem og du kan lese mer om bøkene her : https://vitaunivers.no/ads/strategiarbeid-for-ei-sunn-jul/ Total verdi på premien er ca 1300 kr.

Visste du at her i Kristiansand, så finnes Norges eneste hundekafe? Den heter Fants Favoritt, og ligger i Skippergata 38. Det er en utfordring om man ønsker å ha hunden med seg på kafe, for det er ingen kafeer hvor hunder har adgang om man ikke sitter ute på sommeren da. Da vi hadde hund, så ønsket jeg så ofte at der var en kafe hvor vi faktisk kunne gå, og hvor vi kunne ta Dean med oss. Nå er det endelig noen som har sett behovet for en kafe for både tobente, og firbente, nå er Norges første hundekafe en realitet! Nå kan du endelig ta med din firbente venn på kafé! Fants Favoritt serverer mat og drikke til både hund og menneske – kun glutenfritt, og et stort utvalg gourmet te. Har du hund, og bor i Kristiansands området? Da kan du i dag vinne et gavekort fra nettopp Fants favoritt. Tenk så koselig å ta med deg din firbente venn på kafe!! Du kan lese mer om Fants Favoritt her : https://www.facebook.com/fantsfavoritt/?fref=ts


Grethe Nordgård er en av eierne av Fants Favoritt.

Siste gave i dag er en velværegave fra Urtemor. Urtemor produserer 100 % naturlige produkter. Her er det ingen parabener! Velværepakken fra Urtemor betår av nydelige produkter! Vinneren får to små fotkremer, to små dusjoljer , to små bokser med bodybutter med lavendel, to fantastiske leppepomader for tørre, og sprukne lepper, en pleiende neglolje, en fotfil, og en skrubbebørste til å ha i dusjen. Verdien er på ca 600 kr. En herlig velværepakke med 100% naturlige råvarer!! Det er BioTeam som står bak Urtemor, og de kan du lese mer om her : https://www.facebook.com/BioTeam-Helhetsterapi-127691605882/?fref=ts


Tre flotte premier bak dagens luke! I dag må du nesten fortelle hvilke premier du kunne tenke deg å vinne 🙂 Det er jo for eksempel litt moro at den som for eksempel vinner gavekortet på Fants Favoritt har en hund som vedkommende kan ta med seg på kafe, selv om kafeen selvsagt er åpen for deg som ikke har hund også 🙂 Bøker, og kostholdskonsultasjon ? Velværepakke ? Gavekort på Fants Favoritt ? Husk også at du legger igjen epostadressen din!! Lag den en nydelig onsdag!!
 

 

30 kommentarer
    1. Jeg prøver lykken på nytt.. Jeg ønsker meg en velværepakke! Den ville det vært nydelig å vinne.

    2. Første jul uten noen av familiemedlemmer borte i jula er alltid spesiell. Jeg dro til Lillehammer og var borte min første jul. Min mor turte ikke ringe å høre hvordan jeg hadde det,hun var redd jeg satt alene. Jeg ringte hjem ,og sa at alt var bra vi var flere i sammen situasjon,så vi var sammen etter vi var ferdig på jobb. Ønsker deg en fin dag.

    3. God morgen 🙂Alltid så koselig å lese den flotte bloggen din til kaffen 🙂Jeg hadde blitt glad for de bøkene 👍For skal legge om kosten og ha en PT nå etter nyttår🙂👍må det på grunn av følgessykdommer etter min lungetransplantasjon 👍Hadde hjulpet meg i riktig retning 🙂Ha en fortsatt fin dag 🎄🎅🏼

    4. Jeg vil gjerne være med på trekningen på 2 av gavene i dagens adventsluke.
      Bøker, og kostholdskonsultasjon. 💃💪Velværepakke. 💆
      Håper du får en strålende dag selv om der høljer ned 😀

    5. Så heldig du er da da, som får kalender 😃
      Jeg skulle nok ha fått meg ei jente også, jeg har r bare to gutter. Men snille, DET er de begge to. Beste som fins.
      Hvis jeg er så heldig å vinne idag, må jeg si at jeg nok kan trenge de bøkene 😉
      Ha en fin fin dag

    6. Sååå flotte gevinster!! Var heldig å vinne for noen dager siden, men prøver lykken igjen. Bøkene hørtes flotte ut!!! Like flotte som bloggen !!!

    7. Det blir nok rart både for dere og din datter å ikke være sammen på julaften, tenk på alle de hun vil glede når hjemmesykepleieren kommer på besøk. Velværepakke hadde vært fint.

    8. Så mange flotte gaver du har fått i kalenderen. Jeg ønsker å være med på trekning av bøker o kostholdsveiledning samt velværeprodukter. Har dessverre ikke hund og bor i Vestfold.
      Ha en strålende dag.

    9. Jeg skal også jobbe litt i jula 😇. Det er viktig å ha litt fokus på alle de som ikke har det så godt som oss, og dele med hverandre. Jeg ønsker å vinne en konsultasjon og bøkene . Jeg trenger å endre fokus og få til en varig livsstilsendrink, både for meg selv og mine utfordringer og for familien min som ønsker å ha meg mer tilstede. God jul😍.

    10. Dagens blogginnlegg var veldig variert. Du har mange strenger å spille på. Vil gjerne være med i trekningen

    11. Spennende med julekalender 🎅🎄
      Veldig fine gaver som skjuler seg bak hver luke 🎄

    12. Bøkene og velvære produktene. Etter nyttår blir det litt trening og skjerping på kostholdet for meg og min kjære.
      En riktig god jul og godt nytt år til deg og din familie Heidi🎅

    13. Bøker og velværepakke hadde det vært fantastisk å vinne👍🏻👍🏻🎄🎄 God jul🎄🎄

    14. Her var mange flotte premier. Alle tre vil falle i smak, men den første virket veldig spennende. Kanskje puffet som skal til for å prøve en endring.
      Ha en fin dag 😊

    15. Jeg vil gjerne vinne gavekort til Fants! Har tre søte Yorkshire Terriere som elsker seg der. 😊

    16. Ja här oss mej blir d oxå en liten annorlunda jul iår.. dottern har fått lärlingsplats på hurtigrutan, så hon åkte ut i söndags å ska va ute på båten i 3 v.
      Å då e d bara jag å sonen på 3 år som firar julen iår..
      Det känns väldigt tomt å trist.. men vi ska kos oss i den mån vi kan..
      Hade varit väldigt roligt å vinna antingen välvärdsprodukterna eller en konsulationstimme å boken..
      Kanske d e d som ska till för att komma bättre igång med träning å mitt ätbeteende..
      Önskar dej en fin dag vidare

    17. Hei 😊
      Kjenner den følelsen av å være uten sine barn i julen. Skulle egentlig hatt alle barna med sine samboere og barn til middag julaften… Men pga en forsikringsak som går veldig tregt, så er det ikke plass til dem alle her ennå. Så vi måtte endre planer, og det blir en tur til eldste datter med familie. Vi skal nok kose oss, og senere i jula med de andre. 😊
      Ønsker å vinne bøkene og evt konsultasjon, da jeg har lipolymfødem. Har hørt at Keto-dietten er bra for oss. Hadde bare hodet vært med på omleggingen… Ønsker også å vinne velværepakke, det høres så deilig ut. 😊
      Ha en fortsatt fin dag. 😀

    18. Flotte ting du deler ut. Ærlig og fin blogg du har. Ønsker deg ei god jul med masse god julemat og tilbehør. Nye lodder og gevinster i januar😊Ikke riktig tenkemåte men mange av oss er nok der😜

    19. Gavekort på Fants er en slager. Finnes ikke maken til sted, med god mat og fantastiske damer bak disken.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg