Gleder i førjulstiden

Er det mulig at desember kan løpe så fort av sted? Jeg synes ikke det er mange dagene siden vi åpnet den første luken i bloggens julekalender, og i dag skriver vi allerede 19.desember! Vi er inne i juleuken, det er innspurten for mange – til lørdag er det julaften! Jeg er i rute jeg, så jeg stresser ikke, og det er en god følelse. Jeg har en gave igjen, og den skal jeg kjøpe i dag. Jeg skal pakke inn alle gavene, men det er noe jeg ser frem til i førjulstiden. Jeg er veldig glad i å pakke inn gaver, og legger mye sjel i det. Kjøper fint papir, pent bånd, og merkelapper som man ofte legger merke til. Jeg liker å pakke litt annerledes, og for meg er det hyggelig å gi bort en gave som også er pakket pent inn. Jeg setter alltid av en del tid til å pakke gaver, og koser meg glugg med julemusikk ut av høytalerne her oppe i loftstuen.

Gleder i førjulstiden heter blogginnlegget mitt i dag, og det er ikke alltid så mye som skal til for å glede noen, eller for andre til å glede meg, og jeg har absolutt kjent på glede i førjulstiden. En glede er førjulstiden i seg selv med alle hyggelige ting som følger med. Fredag hadde vi en utrolig koselig julemiddag med gode venner, noe som var en utrolig hyggelig opplevelse. Det er så godt å smile, le, og ha en god samtale med mennesker som gir deg mye. Julemiddagen med to gode vennepar er blitt en årlig tradisjon her hos oss før jul, så da ble det både ribbe, julepølse, medisterkaker, og riskrem – og ikke minst, pakkeleken 🙂

På fredag fikk jeg flere julekort i posten, og det er alltid like hyggelig å få julekort. Det å skrive julekort er en tradisjon som er i ferd med å dø ut, og det er utrolig synd. Det er så innmari koselig å få julekort i posten fra familie, og venner, og jeg må innrømme at det aller koseligste er når man mottar håndskrevne julekort. Det trenger ikke stå så veldig mye, men det at noen har satt seg ned, og skrevet en personlig julehilsen, det synes jeg er veldig, veldig koselig. Det er liksom ikke helt det samme, og motta et julekort hvor en maskin har trykket på God Jul, og Godt Nyttår. For all del, det er jo mye mer koselig å få et julekort enn og ikke få julekort, men det at kortet er håndskrevet med en liten, eller stor julehilsen på, det er noe jeg blir innmari glad for. Det at noen har tatt seg tid til å skrive noen ord, det setter jeg stor pris på. Jeg håper at vi kan ta tilbake tradisjonen med å sende julekort. Det er synd at sms’er, og mail overtatt mer, og mer. Verken sms, eller mail vil kunne erstatte den koselige, personlige julekorttradisjonen, så jeg håper vi kan endre dette, og gå tilbake til de tradisjonelle julekortene som vi sender i posten. Vi har tiden, og vi vet at de som mottar kortet blir innmari glad.

Tilbake til fredagens julekort som kom i posten. Jeg blir innmari glad for hvert eneste kort jeg, men på fredag kom det et julekort som skilte seg ut. Ett flott, håndlaget julekort som jeg ikke kjente igjen skriften på. De man får julekort fra år etter år, de kjenner man gjerne igjen skriften til, men dette var ikke en kjent håndskrift. Da jeg åpnet kortet, og leste, så ble jeg så utrolig glad, og jeg kjente at tårene lå der i øyekroken. Julekortet var fra ei helt fantastisk dame som jeg har vært så heldig og bli litt kjent med. Jeg har aldri truffet henne, men vi har felles utfordringer, og har blitt litt kjent via en Facebook gruppe. Selv om man ikke ønsker at andre skal ha utfordringer, så er det likevel fint å vite at man ikke er alene. Det er så godt å ha noen man kan dele tanker, og følelser med, og det er så godt å ha noen man kan spørre om råd, og som vet hvordan man har det. Det var flotte Nina dette julekortet var fra, og det julekortet betydde så utrolig mye for meg. Ordene som stod skrevet i kortet var helt fantastiske, og jeg ble så innmari glad! Det kortet gjorde en forskjell for meg. Ordene betydde så mye, og gikk rett til hjertet mitt. Det at noen tenker på deg, og bryr seg om deg, det er en utrolig god følelse. Å føle at man betyr noe for andre, det er en helt fantastisk følelse. Ett helt spesielt julekort, og det fineste kortet jeg har fått. Så personlig, og så fint med masse omtanke fra avsender. Tenk at et julekort kan bety så mye! Det tror jeg ikke alltid vi er like flinke til å tenke på. Noen håndskrevne ord på et kort kan bety mer enn vi aner, og på fredag fikk jeg føle på akkurat det. Takk, Nina <3

Jeg opplever stadig de små, og store gledene, og på mandag var jeg på tur til Nais i Lyngdal sammen med tre flotte damer. Litt førjulsshopping på en av mine favorittbutikker blir liksom aldri feil 🙂 Man kommer jo heller aldri ut av butikken til Barbro uten en pose, eller flere. På mandag ble det en pose med en nydelig tunika i. En nydelig tunika fra MAT som jeg har sett på ei lita stund, men som jeg synes har sittet litt stramt på ryggen. Hva som har skjedd vet jeg ikke, men på mandag satt den faktisk fint i ryggen, og jeg har vel ikke akkurat tatt av meg når jeg har hatt treningsforbud noen dager nå, og jeg ikke har vært så superflink som jeg burde vært…men tunikaen satt fint den, så da ble den med meg hjem <3 Det er mye som er en utfordring når man er en størrelse, eller flere for stor, og en av utfordringene er liksom at hele meg er stor…store føtter, store legger, store lår, store hender osv. At jeg har store hender har resultert i at jeg aldri har funnet store hansker. Det er jo lekkert med pene hansker når man er fin i tøyet ellers. Jeg har aldri funnet store nok skinnhansker, og jeg går sannelig ikke med herrehansker! Da går jeg heller med strikkevotter! På Nais har Barbro tatt inn lekre hansker. Sorte med beige, og sorte med ulike farger – de er virkelig lekre. Jeg gikk først rett forbi, men så måtte jeg prøve de, og i den største størrelsen, str. 8.5 så gikk hendene mine rett inn! Yes!! Jeg hadde funnet hansker som faktisk passet mine store hender!! Det er så moro med så fine hansker til en fin kåpe, eller en fin jakke. Det ble hansker på meg, og jeg gikk smilende ut av butikken. En ubetydelig ting for mange, men en stor glede for meg!! Tusen takk, fineste Barbro for nydelige hansker!! Du er bare ei herlig dame!!



Min nye tunika fra MAT
 

I går lå der to gaver bak luke nr. 18, og to vinnere er blitt trukket ut. Gavekortet fra Mother India på 1000 kr ble vunnet av : ANNE LISE WEBENSTAD!!! Gratulerer så masse med gavekortet, Anne Lise! Nå blir det deilig indisk mat på Mother India!! Jeg tar kontakt med deg.  I går lå der også et gavekort på 1000 kr fra L’evolution bak luke nr. 18, og den heldige vinneren ble : HANNE R. ØSTENRØD!!! Gratulerer med gavekortet, Hanne!! Jeg regner med at du vil finne noe fint for gavekortet hos din nærmeste butikk som fører L’evolution. Jeg tar kontakt med deg for nærmere avtale.

Vi skal åpne en ny luke i kalenderen vår, og bak luke nr. 19, så ligger der som vanlig en veldig flott gave. I dag er gaven gitt av en av mine favorittbutikker, Alexis Mote, og bak luken finner vi en valgfri bukse fra Lau Rie!! Buksen fra Lau Rie har en verdi på 899 kr!! Buksene blir ofte kalt  ” verdens beste bukse.” Dette er buksen ” alle ” kjøper igjen, og igjen når man først blir kjent med den. Buksen puster, holder inn, og løfter opp, og de fleste kan faktisk velge en størrelse mindre i denne buksen enn de vanligvis bruker. Buksen har en verdi på 899 kr, og den kommer i flere modeller, så her kan alle finne sin bukse! Buksen finnes med rette ben, smale ben, regular ben, ekstra smale ben…den finnes med kort, medium, og lang benlengde… der er rett, og slett en haug av muligheter 🙂 Buksen finnes i ulike farger. Den finnes i sort, marine, og grått, den finnes i dongeri, mystic violet, og hvit. Noen av fargene kan være utsolgt i de ulike størrelsene, men dette er en bukse som hele tiden kommer inn igjen på lager. Buksen går fra størrelse 36 og opp til størrelse 56, så her kan alle dere damer som leser bloggen min være med i trekningen 🙂 Trenger du en ny, og ikke minst en helt fantastisk bukse som du vil elske? Legg igjen en kommentar på bloggen, fortell at du trenger ei ny bukse, så er du med i trekningen som blir foretatt sent i kveld. Alexis hjelper den som vinner med å finne riktig størrelse, og riktig modell, og bor du ikke i nærheten av Oslo, eller Moss, så sender Alexis buksen hjem i posten til deg – dette kalles service, og Alexis kan service!! Du finner Alexis Mote her : http://www.alexismote.no/index.php og på Facebook : https://www.facebook.com/Alexis-Mote-AS-143991575851/?fref=ts Du kan leser mer om Lau Rie buksene her : http://www.alexismote.no/merker.php?produsent=5      HUSK EPOSTADRESSEN DIN I KOMMENTARFELTET!!!

 

Lag deg en nydelig mandag! Kanskje du i dag skal kjøpe noen julekort, og skrive en hyggelig julehilsen til noen som betyr noe ekstra for deg. Et kort, og noen ord kan bety mer enn du aner – det vet jeg alt om <3

43 kommentarer
    1. Hei og hå og god morgon til deg😀 Eg treng jammen meg ei ny bukse, då alle buksene mine har blitt for store😊

    2. Å vinne en bukse hadde vært toppers. Venter i spenning på morgendagens trekning.
      Julekort er koselig. 🙂

    3. Godt å høre at du koser deg og er i rute til jul.
      Jeg har vært syk siden begynnelsen av november,
      og har ikke fått gjort stort. Men gavene er jeg ferdig med, det ble det viktigste i år 🎁
      Ellers skal vi bort på middag hele jula, så jeg stresser ikke med det.
      Kos deg med innpakking og ha en fin fin dag

    4. Idag skal jeg glede min mor på 85 med og stelle til jul hjemme hos henne. Har med julebakst og vet at hun blir glad. Ha en flott dag 🙂

    5. Det er ikke lenge siden jeg oppdaget verdens beste bukser…. Endelig kan jeg gå med olabukser! 😀Det er mange år siden… Hadde vært supert å vinne dagens luke! 😊😊

    6. Jeg kunne ønske meg en fin bukse da man har lett for å hoppe i en leggins for synes det er vanskelig å finne en bukse som sitter fint 🙂 Ønsker deg en fin dag

    7. Ei ny bukse hadde vært topp. Sliter med å finne gode bukser som passer og ikke sitter stramt. Liker ikke å kjøpe bukser, går med de jeg har til de er utslitt
      Kanskje disse hadde passet 😊

    8. Jeg synes også det er stas med julekort 🎄Og sender og får noen igjen, men ikke så mange som før for folk benyttet mer og mer Mail og sms, hadde vært topp å vinne denne buksa 👍Har ennå ikke klart å finne noen god bukse etter jeg ble transplantert og begynte å legge på meg, så dette hadde vært topp 🎄🎁ha en fin dag 🙂

    9. Takk for mulighetene for å få ny bukse til jul. Har hendene fulle så i år blir det ikke den tradisjonelle julen. Skal bli farmor til trillingjenter, men ikke alt er bare lykke, så vi går denne uken spent i møte. Legevitenskapen er kommet langt, men i dette tilfellet må en ha legevitenskap fra England så vi får ikke sett jentene d det første , men vi håper de får en god start og de er heldige som har foreldre som de

    10. Jeg ble så himla glad nå!! Så at jeg hadde vunnet i gårsdagens trekning! Tusen, tusen takk! Nå skal jeg finne meg noe fint! Har lyst til å prøve meg i dag også. Bukser som sitter pent er ikke lett å få tak i.

    11. Disse buksene er jeg mer enn gjerne med i trekningen av!!! Elsker dette merket!!! Sitter som et skudd!!!Fantastisk flotte ting i denne julekalendere!!!

    12. Julekort må jeg skrive og sende til jul, blir mer personlig da føler jeg. Jeg er lite juletre ,så jeg pynter lite og liker best når gavene blir pakket inn i butikken. Ha en fin mandag 🙌🎅

    13. Det hadde vært fantastisk å vinne denne buksen 🙂 Sliter virkelig med å finne meg noe som sitter bra 🙁 . Koselig å følge deg i førjulstiden !!

    14. Hei,hei. Når du driver å reklamerer for alle dine adventsgaver med så mye varme og kjærlighet, er det klart jeg får lyst til å vinne.
      ALLE sammen faktisk😀. God jul til deg🎄🎅🎁🎁🎁

    15. Äntligen färdig med med allt till jul,så nu ska vi bara kos oss resten av tiden gram till julafton.. skulle va super kul å få vinna några nya byxor😀😀

    16. Dette var litt annerledes innlegg, merker at du begynner å nærme deg jul. Det er vel bare å henge med de siste dagene i håp om å vinne.

    17. Ja takk, vil gjerne vinne en bukse ! 😀
      Den så kjempefin ut i passformen, og har flere bukser i skapet som er modne for utskifting.
      Håper du har hatt en fin dag ! 😀

    18. ☀trenger å trenger …. et sterkt ønske i alle fall, da Jeg ikke eier ei god bukse jeg er fornøyd med … sitter for stramt, ruller ned, for lav i livet osv osv .. så hadde vært moro å få ny inspirasjon til åssen en bukse kan sitte på oss store😍… men skal til Oslo den 22 DES så da må jeg vel innom denne flotte butikken du er så fornøyd med🌺… er den lett å finne i ” jungelen” av butikker i tigerstaden vår?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg