Vi åpner luke nr. 14 i vår flotte julekalender

Jeg elsker interiør, og jeg liker å ha ting litt på stell som det heter. Jeg tror jeg har et øye for interiør, og detaljer. En gang drømte jeg nok om å jobbe med interiør, kanskje ha utdannet meg innen dette, men selv om jeg har øye for interiør, så kan jeg overhode ikke tegne. Jeg kan ikke tegne ei skisse, og jeg kan ikke tegne noe overhode som andre skal forstå. Dette er ikke tull heller. Mine tegninger er som om det skulle vært et barn i 1.klasse som har tegnet det. Jeg kan ikke tegne en blomst en gang som ser bittelitt vakker ut…menneskene mine tåler ikke dagens lys. Vi hadde en lærer i tegning på skolen som kjøpte tegninger av elever visst hun likte dem spesielt godt…hun kjøpte aldri mine… men en gang syntes hun så synd på meg at jeg fikk noen kroner, men kunne beholde tegningen 🙂 Så uten tegnekunnskaper, eller i alle fall et snev av de, så ble interiørutdanning helt utelukket… men jeg koser meg med huset vårt..pynter, og ordner, og gir noen småtips om noen spør  🙂

Jeg elsker interiørbutikker, og jeg elsker de interiørbutikkene som skiller seg ut, og som har den gode, varme atmosfæren. En butikk hvor en merker varmen når man kommer inn, og en butikk hvor man kan gå akkurat så lenge man vil og bare kikke, og kose seg. Jeg elsker interiørbutikker som vet å ta vare på kunden, og hvor man gjerne kan sette seg ned, og slå av en prat, gjerne over en kopp kaffe, eller te. Butikker med denne hjemmekoselige stemningen, det er butikker for mitt hjerte. Når utvalget også er godt, og variert, så er slike butikker for meg som godtebutikker er for andre. Jeg elsker å slippe by, og senterkaos når jeg skal kikke, og handle interiør. Jeg orker ikke stress, og jag… jeg vil ha roen til å kikke, og tenke. En del butikker har etablert seg utenfor by, og senterkjerne, og slike butikker elsker jeg. En av mine favorittbutikker er Ellinors Stue som ligger på Tveit i Kristiansand. Ellinor Tvedt som driver butikken har klart å skape en helt spesiell butikk med en helt spesiell stemning. Man føler seg hjemme med det samme man åpner døren, og innenfor døren, så åpenbarer det seg en helt unik, og spesiell butikk. Hos Ellinor så kan man senke skuldrene, og man kan gå rundt der i evigheter. Ingen som maser, ingen som lurer på hvor lenge du har tenkt å være der – her finner man roen, og kan bare nyte butikkbesøket. Besøket blir ett herlig avbrekk i en ellers stressende hverdag. Ellinors Stue startet opp som ren interiørbutikk, men har de den siste tiden fått ett større fokus på klær. Her hos Ellinor, så her kan man finne det spesielle, det man ikke finner alle andre steder. Her kan man også finne godbiter til ganen både av spisende, og drikkende – Ellinor har ett herlig utvalg, og en helt nydelig atmosfære. Man føler seg hjemme på Ellinors Stue. Ellinor er også en helt fantastisk dame, og man blir alltid møtt med ett stort smil, og gjerne en god klem. Man føler seg så velkommen, og tatt vare på. Her har jeg vært mye, og her har jeg slått meg ned for en god prat, en god prat om livet… det gir påfyll  å snakke med Ellinor…hennes refleksjoner rundt livet er så fine, og viktige. En god samtale rundt bordet er alltid noe jeg ser frem til når jeg tar turen innom butikken hennes…og det har dessverre vært altfor lite besøk der den siste tiden.. For dere som bor i nærheten, eller som er i Kristiansand på besøk, så anbefaler jeg dere virkelig en tur innom Ellinors Stue. Den er lett å finne i Topdalsveien på Tveit. Du finner Ellinors Stue her : https://www.facebook.com/Ellinors-Stue-737863952915609/?fref=ts       Noe som også er så fint når du besøker Ellinors Stue er at du finner Helsekilden vegg i vegg. Her kan du få nydelig velvære, og tenk hvilken perfekt dag det kan bli med både velvære, og besøk på Ellinors Stue <3



I går var det en flott overdel fra Dia Dia bak luke nr. 13. Den heldige vinneren ble : JANNE SANDE!!! Gratulerer så masse med ny overdel, Janne!! Håper du vil bli fornøyd med den 🙂 Jeg tar kontakt med deg i løpet av dagen.

Vi skal åpne en ny luke. Det er allerede blitt 14.desember, og bare 10 dager igjen til jul. Helt utrolig å tenke på at jeg har delt ut 13 gaver allerede. Fortsatt ligger der mange flotte gaver bak de gjenværende lukene, så det er bare å klikke deg inn på kalenderen hver dag. Bak luke nr. 14, så finner vi en flott gave fra nettopp Ellinors Stue. Ellinor gir en heldig leser et gavekort på 500 kr som kan brukes i butikken hennes!! Dagens gave er nok aller mest for de som bor i nærheten av Kristiansand. Ellinor har ikke nettbutikk, så dagens vinner må bruke gavekortet i butikken hennes. Du som vinner kan bare glede deg!! Her er det både klær, og interiør som frister. Du som bor i, og rundt Kristiansand, eller er litt denne veien, bli med i trekningen! Kanskje ønsker du å gi det til en person som bor her i sør, og som fortjener en førjulshilsen?

For å være med i trekningen av gavekortet, så legger du som vanlig igjen en kommentar. Husk at du legger igjen navn, og epostadresse. Det har skjedd i løpet av disse dagene at en person som kun har lagt igjen et fornavn har vunnet en gave, og som dermed også går glipp av gaven fordi jeg ikke aner hvem vedkommende er, og hvordan jeg skal komme i kontakt med vedkommende. Så vil du vinne, legg igjen epostadresse!! I dag står rengjøring på programmet her hjemme. Kjøkkenet skal vaskes fra topp til bunn. Familien Lunds juleøl ble brygget i går, så i dag skal ølet på flasker, og godgjøre seg frem til lille julaften. Jeg har lyst til å bake en hel haug, men så er vi ikke så veldig på småkaker, så det blir lite baking tror jeg, og det blir ikke 7 sorter 🙂 Visst noen vet hvor de selger verdens beste smultringer, så tips meg gjerne! Jeg har prøvd så mange nå… Lag den en nydelig onsdag!

38 kommentarer
    1. Helt enig, Alltid koselig å komme inn i Ellinors stue, skulle ikke bli vanskelig å få brukt gavekortet der nei!!! Venter spent på trekninga!!!

    2. Interiør er gøy!!!! Når det gjelder smultringer så kan jeg tipse deg. Utenfor Oddensenter i Grimstad står en vogn fra Smultringbua som selger supergode smultringer!! Prøvde de for første gang forrige uke og var veldig fornøyd.

    3. Jeg tror ikke jeg er så flink på interiør, det blir til at jeg kjøper det jeg faller for, uten å tenke at det skal passe inn med resten av det jeg har. Liker ting med varme, elsker feks hjertepynt ❤️
      Så dette gavekortet kan jeg fint få brukt 😉
      Tusen takk for gevinsten fra i går, ble veldig glad

    4. Så gøy og spennende med nye butikker. Den må jeg besøke neste gang jeg er hjemme i Kristiansand.

    5. Interiør er artig. Masse lekkert. Morro å pynte opp og spesielt med litt nytt.
      Gavekort hadde vært stas 🙂

    6. Ja takk, jeg vil gjerne være med på trekningen av dagens adventsluke. Ha en trivelig dag videre. 😀

    7. Ja takk, der har de jo så mye lekkert ❤ Elsker interiør, klær og sko ❤ Ha en nydelig dag flotte du 😘

    8. Interiør er gøy og Ellinors stue har jeg enda ikke besøkt. Hadde vært gøy å vinne🎄🎅🏻😊

    9. Har kjørt mange ganger forbi Ellinors stue, må nok stoppe neste gang. Lykke til med rengjøringen og solen skinner i Kristiansand idag.

    10. God førjulstid heidi!
      Så gøy å følge bloggen din!
      Mye av det du skriver passer like godt om man er “liten eller stor” 🙂
      Du er goooo!
      Gave kort vil jeg gi i julegave 🙂
      Klm

    11. Flott blogg du har. Liker å følge deg👍 ønsker å vinne gavekortet 😀 har aldri vært der selv om jeg bor på Odderhei. Skal virkelig ta et stopp der😀

    12. Hadde vært gøy og handle der 😍En butikk jeg aldri har vært i, men ser ut til å være mye fint der 😍😍🙂👍

    13. Har akdri vært der men må innom å kikke neste gang æ kommer til K.r.sand,sku æ være så heldig å vinne så ville æ gitt bort dette gavekortet te ei felles kusine av oss ❤️

    14. Interiør er gøy ! Men dagens interiørbutikker blir for like for meg. Jeg kjeder meg rett og slett, og går heller på jakt på bruktmarkeder, og loppemarked ! Smaken er jo forskjellig heldigvis 🙂

    15. På ellinors stue er drt kjempekoselig og så mange fristelse. Jeg krysser fingrene for vinnerlykke i dag og ! Ha en flott kveld videre fine deg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg