Støvlettlykke <3

Gårsdagens blogginnlegg var et innlegg til ettertanke for mange. Takk for mange fine tilbakemeldinger fra dere. Jeg tror vi alle trenger en slik tankevekker i blant, og jeg tror vi alle trenger å kjenne litt på hva julen egentlig dreier seg om. Julen handler om å se hverandre, den handler om tid, og samvær – den handler om kjærlighet. De av oss som har anledning til å hjelpe – la oss hjelpe noen som trenger det slik at enda flere kan få en fin julefeiring. La oss være med å hjelpe slik at færre gruer seg til jul. La oss være et medmenneske som bryr oss. Det er skam at det finnes fattigdom i Norge. I ett av verdens rikeste land, så skulle ingen trenge å grue seg fordi man ikke har det man trenger for å komme seg gjennom dagene. Våre folkevalgte er flinke med store ord, og store lovnader, men de handler ikke som de snakker, og det er virkelig en stor skam! Vi trenger folkevalgte som handler, ikke bare prater.

I dag skal jeg skrive litt om noe som jeg får veldig mange henvendelser om, nemlig støvletter. For mange er det bare å gå inn i en butikk, og kjøpe høye, flotte støvletter, men sånn er det ikke for alle. Man skal ikke ha så veldig store føtter, eller for store legger før man må gå slukøret ut av skobutikken uten støvlettene man drømte om. Jeg har selv drømt om høye, sorte støvletter, men det har vært en helt urealistisk drøm. Mine tømmerstokker i støvletter? Aldri! I alle fall trodde jeg at jeg aldri ville oppleve å få på meg høye støvletter, men i fjor opplevde jeg støvlettlykken! Det var en helt fantastisk lykkefølelse, og en haug av sommerfugler fløy rundt, og rundt i magen min. Jeg husker at jeg danset lykkelig rundt her oppe i min lille kontorhule i loftstuen, og det var såpass at min kjære måtte sjekke hva som hadde skjedd. Jeg med mine tømmerstokker av noen bein hadde gått rett inn i de flotteste støvletter, og her snakker vi direkte fra butikk, og ikke støvletter som er spesiallagd for å passe mine tømmerstokker!!!! Var det mulig??? Jeg måtte nesten klype meg selv i armen for å skjønne at dette faktisk var helt sant 🙂 🙂 Lykke, lykke, lykke!!! Om dette var noe å juble for spør du sikkert? Dette var verdt hvert eneste jubelskrik om så naboene våknet, og lurte på hva som egentlig skjedde i Lunds residens så tidlig på morraen 🙂 At jeg skulle passe støvletter kjøpt i en vanlig butikk, det hadde jeg ikke trodd at jeg skulle få oppleve. Jeg med mine tømmerstokker har jo ikke kunnet kjøpe høye støvletter på evigheter, eller for å si det akkurat som det er : jeg har ALDRI eid høye støvletter fordi jeg aldri har kunnet få på meg noen. Aldri har noen støvletter passet, og glidelåsen har aldri en gang vurdert å rikke seg, ikke en cm en gang. Er det rart jeg var overlykkelig? Jeg var som en unge som har fått det den hadde ønsket seg mest i verden 🙂 Nå kan jeg faktisk ha på meg høye støvletter, og føle meg flott 🙂 Ekstra lykkefølelse ga det også fordi jeg nå vet at jeg også har mistet volum i leggene etter at jeg begynte å trene – og akkurat der regnet jeg aldri med at jeg ville oppleve heller – lykke <3

Alexis Mote er en fantastisk butikk med mye flott til oss som er en størrelse eller to for stor. Alexis har ved flere anledninger gitt flotte giveaway til bloggen min. Daniel, og Elisabeth som driver Alexis lurte på dette med støvletter, og jeg måtte jo fortelle det som det var at jeg nok aldri kunne drømme om å få på meg slike flotte, høye som de selger i  sin butikk, og nettbutikk. Det er nesten litt flaut å fortelle slike ting, for det sier jo masse om hvor store leggene mine faktisk er. Daniel ga seg ikke helt, og sendte over målene.. etter å ha gransket målene, så tenkte jeg at jeg iallefall ville prøve, men tenkte som jeg alltid tenker : det vil aldri gå, så det blir vel nok et ” nederlag “. Jeg valgte str. 43, og med den største leggvidden. Støvlettene kom i posten, og jeg skal være ærlig på at jeg drøyde det med å åpne pakken, og prøve de… jeg visste hvor fine de var, og jeg visste hvor gjerne jeg ville ha akkurat sånne, men da jeg åpnet pakken, og tok ut de flotteste støvletter fra Charlie G Moss… ekte skinn…så ble jeg sittende lenge, og bare se på de, og egentlig drømme om at de passet.

Kan du tenke deg hvilken lykkefølelse det er når noe du aldri tror vil passe faktisk passer!!! Glidelåsen samarbeidet som bare det, og den gikk helt opp!! Jeg trodde ikke det var sant at jeg faktisk stod der, midt på gulvet i loftstuen med høye støvletter på begge beina! Støvlettene har en genial elastikk bak som gir en enda bedre passform. Nå har jeg også kjøpt meg skjørt slik at støvlettene ikke blir skjult. Skjørt er et plagg jeg kun har brukt ved spesielle anledninger, men nå begynner jeg så smått å bruke det i hverdagen også. Nok ett stort fremskritt! Kan jeg få støvletter til mine bein, så kan alle, og jeg håper jeg nå har tent et lys hos alle som sliter med å få på seg høye støvletter. Det at vi som sliter med store bein nå faktisk kan få støvletter, og føle oss like fine som alle andre, det er det verdt å fortelle om 🙂  Alexis skal fortsatt ha igjen av støvlettene som jeg kjøpte i fjor, og i år har de også fått inn nye typer som virkelig er flotte. De er kanskje ikke like brede som den typen jeg har, men jeg vil tro at mange bein vil passe de 🙂 De går opp i størrelse 42. Fjorårets modell som jeg har på bildene, den er det nå 50 % på, så her kan du gjøre ett veldig godt kjøp! Fjorårets modell finner du her : http://www.alexismote.no/c/salg/sesongsalg-50/skotoy Alexis Mote er enestående på service, og de hjelper deg garantert med å finne de som vil passe dine bein best, og de kan svare deg på det som handler om bredder osv. Du finner de nye støvlettene til Alexis her :  http://www.alexismote.no/kategori.php?kategori=156 . Lurer du på støvlettene jeg har, så spør etter fjorårets modell. Jeg gleder meg til å høre om flere enn meg nå skal handle seg nye støvletter til vinteren 🙂 Dersom det er andre som har gode tips om hvor man kan få støvletter om man har litt utfordrende bein, så legg gjerne igjen en kommentar. Så får man håpe at flere etter hvert vil produsere støvletter med ekstra vidde slik at flere kan spade rundt, og føle seg flott i høye støvletter 🙂

Bak gårsdagens luke, så lå der et gavekort på 650 kr fra Nice Size i Drøbak. Den heldige vinneren av gavekortet ble : GUNN HOLTE!!! Gratulerer så masse, Gunn!! Håper du vil få stor glede av gavekortet, og at du kanskje får deg en tur til Drøbak 🙂 Jeg tar kontakt i løpet av dagen.

Bak luke nr. 11, så ligger der nok en flott gave. Bak luke nr. 11, så finner vi et gavekort på 500 kr fra Lingzi som ligger i Søgne, vest for Kristiansand. Lingzi er en butikk for damer i de fleste størrelser. Butikken er delt i to hvor den ene siden er str. 36 – 46 og den andre 42 – 56. Lingzi har også tilbør som bl.a. smykker, skjerf og vesker. Dette er en flott butikk som drives av Tove Haagensen. Tove kan virkelig stormote, og hun er utrolig flink til å finne det lille ekstra, og hun er utrolig flink på farger. Butikken har alltid ett veldig godt utvalg, og det er alltid spennende å gå innom. Tove vet hvor skoen trykker, hun er bånn ærlig, og hun  yter en utrolig god service overfor oss kunder. Gavekortet på 500 kr kan bli ditt om du legger igjen en kommentar på dagens blogg. Bor du i nærheten av Kristiansand, så kan du ta gavekortet med deg til butikken. Bor du et stykke unna, så kan du se litt på Facebook siden deres, og se om du kan finne noe som frister. Tove yter alltid super service, så hun sender deg det du måtte ønske. Du finner Lingzi her : https://www.facebook.com/Lingzidametoy/  Lik gjerne siden deres, så blir du hele tiden oppdatert på hva som skjer i butikken. Da er det bare å legge igjen en kommentar, så er du med i trekningen, og du, husk : EPOST ADRESSEN DIN!!!! Lag deg en nydelig søndag, og vær et medmenneske <3


 

51 kommentarer

Siste innlegg