Dør nr.2 åpnes – en ny gave deles ut <3

Så utrolig moro at så mange av dere var med på å åpne den aller første døren i bloggens adventskalender i går <3 Det varmet virkelig! Jeg er også utrolig glad for alle delinger, noe som også har gitt nye lesere til bloggen. Det setter jeg utrolig stor pris på .Takk også for alle fine ord fra dere rundt bloggen min. Det at så mange finner inspirasjon, og motivasjon i den, det gjør meg både stolt, og rørt. Det er så mange av dere som setter enormt stor pris på at jeg setter ord på tanker, og følelser som så mange av oss går rundt og tenker, men aldri snakker om. Det er viktig at vi setter ord på dette, og kan jeg gjøre det for oss alle som sliter i forhold kropp, overvekt, og størrelse, så betyr det masse for meg. Det har kostet meg mye å skrive en så ærlig blogg som dette er, men kan jeg ikke være dønn ærlig, så er det heller ingen vits i å blogge. Jeg brenner for overvektsaken, jeg brenner for å ta hull på alle myter rundt oss overvektige, jeg brenner for riktig behandling av oss som sliter med vekten, jeg brenner for at også vi som er en størrelse for store skal kunne se oss i speilet, og se hvor flotte vi er, og at vi skal være stolte av oss selv. Generellt, og uavhengig av størrelse, så må vi bli flinkere til å se at vi er bra nok akkurat som vi er! For meg er det godt og kunne sette ord på dette i bloggen min. Jeg har hatt mange oppturer de to siste årene, men så har jeg jammen hatt mange nedturer også. Jeg har ikke nådd målet jeg satte meg etter sommeren, og jeg tror ikke jeg når det heller, men jeg har uansett gjort en god innsats, og jeg er på riktig vei, og det må vel telle som noe veldig positivt? Det må vel være godt nok ?

Når jeg har lest kommentarene fra dere, så har det slått meg at der ute blant mine lesere, så er det mange grepa damer! Nå har jeg aldri vært i tvil om akkurat det hehe, men dette er enda et bevis på at alle tanker mennesker rundt oss har om overvektige, de stemmer ikke! Flere av dere har i kommentarene deres fortalt at dere har gått ned i vekt. Dere er så utrolig gode! For noen damer! Gratulerer til dere alle. Uansett om det er 2, eller 40 kilo, så er det absolutt noe å være stolt av. For en bragd, for en jobb!! Slike kommentarer motiverer også meg til å jobbe videre med vekten. Jeg er absolutt ikke der jeg hadde ønsket å være, men jeg er samtidig fornøyd med de kiloene som er borte. Så det er bare å jobbe videre, og jeg finner masse motivasjon i det mange av dere har oppnådd! Til dere som jeg treffer på gata, og som hilser, og sier gode, varmende ord – tusen takk! Jeg blir så innmari rørt, og jeg blir så utrolig glad! Det er dessuten så utrolig moro å treffe en del av dere som følger bloggen min. Noen ganger har jeg hatt litt dårlig tid, men hvert ord har gått rett inn i hjertet mitt. Takk for at dere stopper meg, og stopp meg gjerne, for jeg slår gjerne av en prat 🙂

Bak julekalenderens første luke i går, så lå der en flott boblejakke fra Ciso. Det er blitt trukket ut en vinner, og den heldige vinneren ble : ANITA KIRKFJELL!!! Gratulerer sååå masse til deg, Anita!! Da blir det ny jakke fra Ciso til deg i førjulsgave!! Jeg tar kontakt med deg i løpet av dagen.

Straks skal vi åpne en ny luke i bloggens adventskalender. En ny gave ligger klar til å glede en av dere. Gjennom hele desember, så er det helt ulike gaver, så det er noe nytt hver eneste dag 🙂 Litt spenning i hverdagen er viktig, det samme gjelder de små, og store gledene. Det at man fokuserer på det positive, og fine når ting kanskje går litt i utforbakke. Alle vil vi møte utfordringer, og tøffe dager, og jeg prøver i sånne perioder og fokusere på alt det gode i livet mitt. Det er slettes ikke lett, og det tar tid, men jeg merker at jeg kommer meg mye fortere mot toppen igjen nå enn jeg gjorde før.  Å leve med lymfeødem, og overvekt er til tider veldig tøft, men jeg har akseptert tømmerstokkbeina mine, og vekten min. Jeg lever greit med at beina er større enn ” normalen “. De fungerer, de er sterke, og de trener sammen med meg uke etter uke. Jeg har trent godt den siste tiden. Jeg trener med gruppen, jeg trener alene på Spring, og jeg har fått treningsutstyr hjemme. Jeg er ikke like flink hver uke, og er ikke helt fornøyd med hvor jeg står, men i sånne perioder, så må jeg tenke på hvor jeg var for to år siden. Da var det lite trening, og masse unnskyldninger, så egentlig bør jeg fokusere på hvor langt jeg faktisk har kommet.

Adventstiden skal være en hyggelig ventetid med masse førjulskos. Jeg vet at desember fort kan bli stress, og jag. Man skal alltid gjøre alt mye tidligere neste år, men det blir sjeldent sånn. Man jager rundt etter gaver, huset skal pyntes, det er julebord, og juleavslutninger, gaver skal pakkes, og noen sendes, kaker skal bakes….dersom alt dette skal gjøres på kun få dager, så blir det stress, og jag….og det er kanskje ikke sånn vi ønsker at desember skal være. Jeg tror jeg skal klare å kose meg gjennom desember. Huset er julepyntet, gavene begynner å komme i boks, og jeg skal snart bake. Det blir ingen sju sorter her, og det har det ikke vært de siste årene. Vi spiser lite småkaker. Jeg skal bake kransekakestenger, jeg skal lage gule bomber, Sarah Bernhardt, og kakemenner. Så må jeg finne noen som baker supergode smultringer, for etter Smultringbua her i Kristiansand la ned, så er det vanskelig å få tak i virkelig gode smultringer. Jeg storkoser meg med pakking av gaver, og liker å gjøre ting litt annerledes. Jeg liker å legge en del av hjertet mitt i hver enkelt gave <3 La oss prøve å nyte desember, senke skuldrene, og kanskje innse at det er mye man ikke MÅ gjøre for at det skal bli jul 🙂

Luke nummer to i adventskalenderen min skal nå åpnes, og bak luke nummer to, så finner vi : TROLLDAL FLEECEJAKKE FRA STORMBERG! Verdien på fleecejakken er 699 kr! Trolldal kommer fra str. XS til 5 XL. 5 XL tilsvarer 54/56. Trolldal er bestselgeren til Stormberg blant fleecejakker. Jakken trekker til seg lite fuktighet og har god isolasjonsevne. Den kroppsnære passformen og stretchen i fleecestoffet bidrar til ekstra god bevegelighet. Trolldaljakken passer godt som mellomplagg, men også som ytterjakke i oppholdsvær. Har du lyst til å vinne Trolldal? Jakken du vinner er i valgfri størrelse, og er i fargen som heter Jet Black. Dette er ei utrolig god fleecejakke som jeg er blitt veldig glad i. Veldig god, og varm, og i tillegg utrolig fin. Jeg er alt mellom str. 48 og 52, og jeg bruker str. 4 XL i denne jakken. For å være med i trekningen av fleecejakken, så legger du igjen en kommentar på bloggen min hvor du skriver at du vil være med i trekningen. Bor du et stykke unna meg, så får du selvsagt jakken sendt rett hjem i postkassen din 🙂 Du MÅ huske følgende ting når du kommenterer : 1. Du MÅ skrive hvilken størrelse du bruker 2. Det er VELDIG viktig at du legger inn epostadressen din i kommentarfeltet slik at jeg kan få kontaktet deg om du vinner…..De fleste gjorde det i går, men det er fortsatt endel som ikke gjør det, og har du da ett vanlig navn, så sliter jeg med å finne ut hvem du er. Det var noen som kommenterte i går som også kun la igjen et fornavn, og da blir ting fort vanskelig, så HUSK mailadresse!! Jeg gleder meg til masse kommentarer, og masse navn i bollen, og jeg gleder meg til å trekke en vinner av Trolldal jakken i morgen tidlig. Vinneren blir offentliggjort på bloggen i morgen.



Foto : Stormberg

Bildet av meg i en Trolldal fleecejakke. Dette er ikke fargen du vinner, men samme type jakke.

Det er mange som har vært med på å gi gaver til bloggens adventskalender, og de fortjener litt oppmerksomhet:-)  Uten alle disse som har gitt så flotte gaver, så hadde det ikke vært noen adventskalender. Disse sender jeg en stor takk til :

* Alexis Mote – http://www.alexismote.no/index.php

* Nice Size – https://www.facebook.com/nicesizedrobak/?fref=ts

* Nais – https://www.facebook.com/naisbutikken/?fref=ts

* Mother India – http://motherindia.no/

* Helsekilden – http://www.helse-kilden.com/index.html

* Ellinors Stue – https://www.facebook.com/Ellinors-Stue-737863952915609/?fref=ts

* Spring Trening – http://www.springtrening.no/

* Sørensen Sko – https://www.facebook.com/JSorensenSko/?fref=ts

* Snefrids Hus –  http://www.snefridshus.no/

* Cinderella Stormote – https://www.cinderella.no/

* Lingzi – https://www.facebook.com/Lingzidametoy/?fref=ts

* Ciso – http://ciso.dk/

* Stormberg – http://www.stormberg.com/no/

* Dia Dia – http://www.diadia.no/

* L’evolution – http://levolution.no/

* Zhenzi – http://www.zhenzi.com/zhenzi.aspx

* Hjerter – http://www.hjerter.no/

* Wilhelmines – http://www.stormote.com/

* Pont Neuf – http://pontneuf.dk/eng/

* Maxima Mote  – http://www.maximalillestrom.no/

* Handberg – http://www.fashiongroup.dk/

* Forever Living konsulent Ingrid Pedersen Tveita – http://myaloevera.no/forevertveita/nb/start

* Torhild Aas Uavhengig Norwex konsulent på Sørlandet : https://www.facebook.com/Torhild-Aas-uavhengig-Norwex-konsulent-på-Sørlandet-365893576931418/?fref=ts

* Vita Univers – https://vitaunivers.no/

* Fants Favoritt – Norges eneste hundekafe – https://www.facebook.com/fantsfavoritt/?fref=ts

* Urtemor – https://www.facebook.com/BioTeam-Helhetsterapi-127691605882/?fref=ts

* Amway / Margareth Holdø – http://www.amway.no/user/margareth61?mobile.redirected=true

57 kommentarer
    1. Håper på å vinne den lekre jakken i L/XL ❤️ Du er ei flott og ærlig dame, flink og står på 😘 D er en glede å følge deg❤️ Ha en fantastisk dag 😍

    2. Jeg blir gjerne med i trekningen! Denne hadde vært topp å vinne for meg som jobber i barnehage og er ute uansett vær! Varm og god å ha på seg både under og som ytterjakke. Tenker jeg bruker en str M/L. Takk for fin blogg og for spennende julekalender! Ha en fin dag!

    3. Så fin jakke! Hadde vært flott å vinne den! Str M 😊. Takk for en super blogg,Heidi! Du har alltid vært god med ord!

    4. Så gøy det er med kalender og like fint er det å lese bloggen din Heidi 🌸 Jeg ønsket å delta slik at jeg kan glede en annen som trenger det 5xl 💕 Ha strålende 2. Desember ⭐️🎄

    5. Gleder meg til hver gang jeg skal lese det du skriver. Faktisk den eneste bloggen jeg følger med på. Glad for tips til klær da jeg også er opptatt av å se bra ut selv om kroppen er stor. Har blitt kjent med nye merker gjennom din blogg. Imponert over flott julekalender!! Må ha vært en stor jobb. Flott jakke fra Stormberg. Tror jeg måtte hatt 3xl. Gleder meg til neste luke. Lag en god dag!!!

    6. Hei og god morgen.
      Du skriver så mye bra. Jeg har som deg lymfe/lipødem i begge bein og opp til livet. Ikke mye smerter nå men tunge bein.. Har noen kilo ekstra som er vanskelig å få av.
      Takk for at du deler med oss.
      Ønsker deg en strålende dag.
      Fleece jakka er kjempe fin. Str Xl.
      Mvh Gunn

    7. Jeg ønsker meg jakke i str xxxl. Den ser deilig ut. Vært på XXL og prøvd finne jakke. Alle er så små. Eller problemet er at jeg er for stor!!

    8. Hadde vært artig å vinne, og alltid koselig å lese bloggen din…..ha ei fin helg….😊😊😊
      ps. Må nok sikkert ha str4xl…..

    9. Ja takk. Hadde vært fint med denne jakken i 5xl.
      Flott bilde av deg på Srormberg sin nett side. Er det lov å spørre om hvilken størrelse du er avbildet i?

    10. Alltid inspirert å lese din blogg. Du skriver om det som nok er hverdagen for mange.Ha en flott dag🌹🌼

    11. Jeg setter stor pris på ærligheten din og at du kaller en spade for en spade. Du vet hva du snakker om og legger ingenting i mellom 😊👍.
      Er så lei av andre som aldri har slitt med overvekt, skal fortelle oss hvor lett det er å gå ned i vekt, der er jo bare…
      Ønsker meg den fine jakken i 2xl 😊

    12. Jeg ønsker veldig gjerne å være med på kalendern din ❤ tror jeg må ha 44-46 i str på evt den jakka tenker jeg. 🤗
      Adr. Neptunveien 11b 3790 Helle. Adr. min fins ikke på opplysningen så derfor skriver jeg den
      Mvh Francy

    13. Ja takk til en deilig fleecejakke i str xl. Takk for at jeg får være med. Og gratulerer til gårsdagens vinner😀

    14. Den ser veldig fin ut, så en slik skulle jeg gjerne hatt. 😊Usikker på om jeg må ha str 4 eller 5xl…

    15. Tusen takk for en kjempefin blogg. Leser den nesten hver dag. Du er med på å inspirere veldig mange som sliter med mye av det samme😃 Ønsker deg en fin førjulstid 🎄

    16. Så fiin! Det er så.gly å finne en kalender med str en passer! 🙂 jatakk vil gjerne vinne! Str 3xl 🙂

    17. Den var fin. Håper det går an å bytte størrelse om jeg skulle være så heldig å vinne, og at størrelsen er helt feil. Tror jeg må ha XL.

    18. Hadde ikke vært så dumt å ha den når jeg går tur med hunden😀Str M😀Og takk for en flott blogg👍

    19. Gratulerer til gårsdagens vinner. Vil gjerne vinne. XL. Utrolig at du greierå skrive hver dag. Dugir mye

    20. Gratulerer så mye til gårsdagens vinner, jeg unner Anita den gode og varme jakken. 🤗
      Jeg prøver igjen i dag og vil gjerne være med på trekningen. Vi er vel nokså like i størrelse, så jeg trenger nok 4xl.
      Ha en nydelig kveld videre. 😀

    21. Enda en fin jakke! Denne kunne jeg også godt tenke meg og eie! Størrelse XL ville passe fint tror jeg 🙂

    22. Ser ut som ei god og varm jakke😊 Helsing ein “frysepinne” som er veldig usikker på str, men tipper eg bruker XL

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg