Julens festligheter nærmer seg

Vi er allerede snart i midten av november. Dagene løper avgårde i høy fart, og av og til skulle man kanskje ønske at døgnet hadde flere timer. Julebrusen, kakemennene, og julemarsipanen har allerede vært i butikkene i noen uker. Før spiste jeg aldri en kakemann før 1.desember, det samme gjaldt julebrusen, men i år, så har jeg allerede smakt både på kakemennene fra Liebermann, og julebrusen fra CB, men julestemningen, den har ennå ikke kommet. Kanskje kommer det et snev av julestemning når huset skal julepyntes om to uker. Jeg elsker å ha ett julepyntet hus fra slutten av november, og så er det ut med rubbel, og bit 1.nyttårsdag 🙂 Jeg elsker også å glede de rundt meg, så i år blir det pakkekalender til både datter, svigersønn, og min bedre halvdel – 24 pakker til hver i den koselige ventetiden 🙂 Og ikke minst : det blir en helt fantastisk julekalender på bloggen!! Gled dere masse!!

Tiden fremover blir sikkert en travel tid for mange, og da tenker jeg ikke bare på alt av juleforberedelser, men tiden fremover er også tiden for julebord både i jobbsammenheng, og så er det sikkert også mange som har julemiddagstradisjoner sammen med venner. For en del, så er det ikke bare ett, eller to julebord, men ofte flere. Etter julebordene er over, så kommer julen med sine høytidsdager, og deretter blir det nyttårsfeiring. Med så mange festligheter, så er det ett must at antrekket også er i orden. Ikke alle er like glade i å tråle butikkene etter juleantrekket. Det blir ofte en del prøving før man finner antrekket med stor A. Jeg har vel inntrykk av at noen bare kjøper noe som passer nettopp fordi de ikke orker å prøve, og kanskje er man ikke alltid ute i like god tid. Planlegging er ofte lurt. Det å sette av god tid, det resulterer ofte i at man blir mer fornøyd med valget. Man skal ikke ” bare ta noe .” Man skal føle seg fin når man skal på julebord, og andre festligheter. Følelsen av at antrekket ikke passer, det er ingen god følelse å kjenne på en hel kveld. Et antrekk som ikke gir den gode følelsen, det kan faktisk ødelegge en hel kveld. Sett av tid til å kikke i de aktuelle butikkene, sett av tid til å prøve, og ikke minst : ta i mot hjelpen som er i butikkene. Dersom du ikke orker å gå i butikker, så er det mange muligheter på nettet. Det at netthandel er skummelt, det håper jeg de fleste har innsett at ikke er tilfelle. Dersom du velger en spesialbutikk som også har netthandel, så vil du også få den hjelpen du trenger. Størrelser kan selvsagt variere fra merke til merke, men da er ett godt tips at man måler seg. På den måten er det enda lettere for nettbutikkene å hjelpe deg. Her er det jo også en ide å ha god tid. Ikke utsett dette til rett før, for da blir det som regel hastverkskjøp, og det blir sjeldent en suksess. Ofte har man merker man liker, og da vet man hvilken størrelse man bruker. Det kan være ett godt utgangspunkt og først sjekke merker man kjenner, og er fornøyd med om man handler på nett.

Butikkene bugner av flotte antrekk til både julebordene, julens festdager, og nyttårsaften. Der er så masse flott å velge blant, og der er muligheter i de fleste prisklasser. De som kan festantrekk best er jo utvilsomt butikkene, og jeg er så heldig at jeg har gode samarbeid med flere butikker som er utrolig gode på det de driver med. I tillegg til god kunnskap, så er de utrolig gode på å yte super service, og de vet hvordan de skal behandle kunder. Disse tingene i tillegg til god stemning, det er viktige ting for meg i alle fall. Butikker hvor de ansatte ikke bryr seg, eller hvor de ansatte er som klegger som aldri slipper taket, slike butikker går ikke jeg i. Så liker jeg ærlige butikkansatte. Jeg liker de som sier det som det er, og som ikke synes jeg er fin i alt jeg tar på meg. Noe selvinnsikt har jeg heldigvis, og da er det utrolig irriterende når noen synes jeg er fin i antrekk hvor jeg ser ut som en hvalross i havsnød. Når jeg smiler det bredeste smil i det jeg går ut av butikken, da vet jeg at jeg er fornøyd med de klærne som jeg har i posene.

En av mine favorittbutikker er utvilsomt Alexis Stormote. Alexis har en butikk i Skippergaten i Oslo, og en i Dronningensgate i Moss. I tillegg har Alexis en stor, og flott nettbutikk som er enkel å handle i. De er også gode på å hjelpe kunder som handler i nettbutikken, noe jeg har gjort opptil flere ganger. De er raske til å sende bestillingen, og det koster kun 79 kr i frakt. Prisen på 79 kr inkluderer også returfrakten dersom man må sende noe i retur. Returlappen ligger sammen med varene, så da er det bare å sette på lappen på returen, levere den på posten/post i butikk, og så er returen på vei. Du finner Alexis sin nettbutikk her : http://www.alexismote.no/index.php

I dag har Alexis valgt ut sine julefavoritter som de presenterer på bloggen min. Kanskje kan du finne din favoritt blant antrekkene de har valgt ut, eller kanskje får du i alle fall får noen gode tips her. Som jeg skrev tidligere, så er butikkene fulle av flotte klær til julens festligheter 🙂 Her kommer noen av go’bitene som Alexis har både i butikkene, og i nettbutikken. Det er Alexis sin egen, flotte modell, Janina som er på alle bildene.

Den første kjolen kommer fra Ciso, dette er en blondekjole som koster 799 kr.  Du kan se alle antrekkene Ciso her : http://www.alexismote.no/merker.php?produsent=8


 

 

De to neste antrekkene kommer fra Pont Neuf. Den røde kjolen heter Nette, og koster 1199 kr. Den grønne heter Kitty, og koster også 1199 kr. Begge disse kan man også bruke som tunika om man har litt høyde. Jeg bruker de til en fin sort bukse, og det blir veldig fint 🙂  Den røde, flotte jakken heter Nova, og koster 1199 kr. Jakken er lekker sammen med det sorte skjørtet som heter Ana, og som koster 549 kr. Jeg som er alt fra str. 48 – 52, jeg bruker 2 XL i Pont Neuf. Alexis har mye flott fra Pont Neuf, og du finner hele utvalget her : http://www.alexismote.no/merker.php?produsent=50


 

De siste juleantrekkene kommer fra Boheme. Den røde kjolen, og den røde jakken har jeg vist på bloggen tidligere. Begge er å finne i min garderobe, og jeg er så utrolig fornøyd. Jeg som er alt mellom str. 48, og 52, jeg bruker str. 4 i kjolen, og str. 3 i jakken. Nydelige i fløyel, og i julerød farge. Taggene i kjolen gjør kjolen ekstra fin. Kjolen koster 1499 kr, og jakken koster 1399 kr. Den lilla kjolen med sort, den koster 1499 kr, og den mønstrete kjolen koster 1799 kr. Den siste kjolen som går i sort, og grått med 3/4 arm, den koster 1199 kr. Alexis har også ett veldig godt utvalg av klær fra Boheme, og det finner du her :  http://www.alexismote.no/merker.php?produsent=10

Vi skal komme med flere tips til juleantrekket nå fremover, og til uken skal Nice Size i Drøbak vise sine julefavoritter. Jeg får også mange henvendelser om støvletter til store, brede føtter, og jeg får mange henvendelser om strømpebukser, både tykke, og tynne. Dette skal jeg også gi gode tips om på bloggen fremover. Håper du fikk noen gode tips til antrekket både til julebordene, og julehøytiden – Go’søndag!!

 

 

 

 

http://blogsoft.no/index.bd?fa=article.new&from=autosaved&ar_uid=E20190E1DDC047E7A12CB43520698F87

 

 

2 kommentarer
    1. Mary Ann Johansen: Ja, butikkene er fulle av flotte klær for tiden 🙂 Jeg kommer til å skrive om tykke strømpebukser i helgen, for det finnes så absolutt til oss som trenger litt større størrelser 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg