Sjekk ut dette treningstøyet!

Jeg synes alltid det er moro når jeg kan tipse leserne mine om treningstøy som går opp i størrelse, og som i tillegg er skikkelig fresht! Jeg brenner så for at også vi som er en størrelse, eller flere for store også skal kunne ha ett godt utvalg av treningstøy. Jeg ønsker at vi skal kunne føle oss vel på trening, og jeg ønsker at vi skal føle oss freshe på trening. Jeg ønsker det samme treningstøyet som finnes i ” ordinære ” størrelser, jeg ønsker de samme fine fargene, og jeg ønsker den samme komforten. Jeg skulle tro at mange produsenter så markedet, men i følge flere produsenter jeg har vært i kontakt med, så er ikke markedet stort nok ennå til at store størrelser er så aktuelt, eller det er vel mer riktig å si at etterspørselen ikke er stor nok. For at vi store skal komme oss ut i aktivitet, så er det faktisk viktig at vi finner godt treningstøy, og det at det finnes stilige farger, og tøffe design, det betyr faktisk noe det også. Det er ikke noe som føles mindre motiverende enn utslitte joggebukser som kanskje var in på 90 tallet, og en gammel, utslitt t-skjorte som man egentlig hadde tenkt å bruke når man maler. Derfor blir jeg innmari glad når jeg kommer over treningsklær som virkelig er fargerikt, og som virkelig innbyr til aktivitet.

Treningsklærne kommer fra X – Two, og selges hos Alexis Mote. Treningsklærne kommer i tre ulike treningstopper, og den rosa falt jo jeg helt pladask for !! Samme toppen finnes også i sort samt at det finnes treningstopper med lange armer. Den grå treningstoppen med tekst er lekker, og den kan brukes om den er, eller over en trenings singlet som kanskje ikke har armer. I samme serien er der også bukser i to ulike lengder hvor man har tatt opp freshe farger i sidene på den lange modellen, og i livet på den korte. Der finnes også en sort treningsjakke som er veldig god å ha på seg til, og fra trening, eller ute i skog, og mark på ikke altfor kalde dager. Treningsklær i store størrelser blir fort utsolgt, så det er nok ikke alt treningstøyet som finnes i alle størrelser, men ta en titt, og se om du kan være heldig å finne din størrelse. Det nytter sjeldent å vente. Man må som regel kjøpe det når man ser det. Utsetter man det, så opplever man ofte det kjedelige, nemlig at det er utsolgt. Du kan se treningstøyet her : http://www.alexismote.no/kategori.php?kategori=117&subkategori=188   Alexis Mote har også ett lite utvalg av treningstøy fra Carite, og det er et treningstøy jeg ennå ikke har prøvd, men det ser bra ut. Alexis Mote har butikk både i Oslo, og Moss, men de har også nettbutikk, og det er en nettbutikk som det er veldig enkelt å handle i. Alexis har også fast frakt på 79 kr uansett hvor mye du handler. Det er så innmari greit og kunne bestille, få det hjem for å prøve, og skulle man ønske å returnere noe, så er returen veldig enkel. Der følger med en returlapp som du klistrer utenpå pakken du ønsker å returnere, og returfrakten den ligger i den 79 kr som du allerede har betalt i frakt, så du betaler ikke ei krone når du leverer den inn på post/post i butikk. Enklere kan det vel ikke bli. Du kan velge om du ønsker å betale med kort, eller om du ønsker faktura med 14 dagers betalingsfrist. Når det er så enkelt for oss som kunder, så er det bare moro å bestille på nettet. Alexis er også innmari gode på service, så er det noe du lurer på, så spør dem. Her er Alexis sin nettbutikk : http://www.alexismote.no/index.php

Det å ha behagelige treningsklær, det kan absolutt øke lysten til å være aktiv. Treningen blir ikke optimal når buksene er for trange, eller sklir ned hele tiden. Man blir oppgitt over for korte t-skjorter, for trange treningstopper, og at alle overdeler omtrent ikke har armer. Behagelige treningsklær til store vil kreve en annen passform, andre lengder, og bredder enn i ordinære størrelser. Vi har andre krav for at vi skal føle oss vel i plaggene, og jeg kjenner jeg blir så provosert når enkelte produsenter bare legger til en del cm spesielt i vidden, og resultatet er at vi går rundt i svære telt – hvor moro er det? Jeg vet ikke hvordan det er med deg, men jeg liker treningsklær som ikke er for kroppsnære. Vi har gjerne en bilring, eller to, eller en mage som man ikke vil skal bli et blikkfang. Overdelene må ha litt lengde, og da såpass at vi får den ned forbi rompa. Overdelen trenger ikke være telt, for vi kan gjerne vise formene våre, men det er en forskjell på å vise alt man har ekstra, og ha et plagg som fint følger kroppen. Armene er også ett viktig punkt. De færreste av oss store vil vise altfor mye av armene våre. Kanskje fordi vi har en del ekstra hud der, eller ved vektnedgang, så kan det bli en del løshud. Jeg sliter med å uttale meg om treningsbukser da mine bein skiller seg en del ut fra andres. Vi store ønsker å føle oss freshe – vi blir ofte tildelt det sorte, det som er litt mer herre enn dame, men gi oss masse, flotte farger!! Jeg vet at Studio også har treningsklær som er veldig flotte. En del på treningsgruppa vår har investert i disse, og jeg vet at Zhenzi nå ønsker å prøve seg på treningsklær. I deres nye kolleksjon som skal være i butikkene i løpet av desember, så kommer der fresht treningstøy. Dette skal jeg blogge mer om når det kommer.

Jeg er klar for trening i dag etter en pause på 1 1/2 uke. Legen ga meg klarsignal for trening etter en uke, så da griper jeg klarsignalet med begge hendene. Sårene ser ut til å gro fint, og stingene skal tas til torsdag. Jeg har omtrent ikke hatt smerter i det hele tatt etter fjerningen av åreknutene. Litt stramhetsfølelse har jeg kjent på, men ingen store smerter. Nå fikk ikke legen fjernet alle åreknutene som han skulle pga blødningen som oppstod, så jeg er spent på å se hvor mye som er borte, og hvor fornøyd jeg er. Jeg gleder meg til trening i kveld sammen med verdens flotteste treningsgruppe. Jeg savner dem når jeg har vært borte, og jeg savner treningen, så om det ikke kommer til å gå i like stor fart som det pleier i kveld, så er jeg i alle fall i gang 🙂 Dersom du er på Instagram, så følg meg gjerne der : heidirosander

2 kommentarer
    1. Hei Heidi
      Spot on som vanlig 😀
      Jeg bet meg merke i en liten ting.
      Produsentene ser ikke behovet for større treningsklær, MEN de store størrelsene blir først utsolgt. Det burde jo gi en indikasjon for behovet, eller?
      Akkurat som enkelte Stormotebutikker som skilter med kjempesalg og når en kommer inn er det nesten bare plagg i små størrelser. Da føler jeg meg snytt for salget.
      En flott treningsuke ønskes deg.

    2. Barbie: Hei Barbie!

      Har vært i kontakt med noen av produsentene, og alle kan fortelle at etterspørselen ikke er der i den grad den bør være for at de skal kunne satse på store størrelser… som du skriver, de store størrelsene blir veldig fort utsolgt, men det er nok også fordi produsentene ikke tar inn så mye i de største størrelsene. De tar inn ett lite utvalg, mye mindre enn i ordinære størrelser, og dermed blir dette oppfattet som fort utsolgt, men for meg sier det jo at etterspørselen er til stede! Produsentene sier at etterspørselen ikke er tilstede, og det betyr også at vi er for lite flinkt til å si i fra. Vi leter fort gjennom stativene, ser at det ikke er noe der for oss, og går ut. Vi må bli flinkere til å si i fra i butikkene. Hvorfor har de ikke treningsklær i store størrelser? Vi må spør, vi må mase, og vi må fortelle at vi er mange som trenger det. Først når vi etterspør, så kanskje det vil skje noe….vi må stå på barrikadene 🙂

      Det ble ikke trening i går 🙁 Har en rygg som oppfører seg merkelig til tider, antagelig pga treningen, så jeg fikk beskjed om å være hjemme, og vente til jeg har vært hos legen i morgen. Satser på at jeg er tilbake i morgen 🙂

      Ha ei flott uke!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg