Her er det jaggu trangt…..

Jeg tror klesskapene mine sliter for tiden, eller jeg tror vel ikke, det er vel mer sånn at jeg vet at de sliter, jeg ser at de sliter. Jeg som i utgangspunktet ser på meg selv som en omsorgsperson som tar hensyn, det gjør jeg ikke i dette tilfellet – her er det bare å presse på. Det er alltid en plass er mitt motto 🙂 Om noen av klærne skulle ha klaustrofobi, så kunne jeg egentlig ikke bry meg mindre. Jeg henger inn, og henger inn. Jeg omrokkerer, bytter litt plasser, presser inn i skuffer, henger klær omtrent oppå hverandre, og litt dobbelt – inn skal de!

Jeg er sikkert ikke alene om å ha klesskap som er så fulle at dørene nærmest nekter å lukke seg. Klær er så utrolig moro, og det er en interesse jeg vel alltid har hatt…. eller jeg var vel aldri som barn den jenta som alltid skulle ha prinsessekjoler, men fra ungdomstiden, så ble klær en stor interesse. Min mor ser ikke helt hvem jeg har arvet denne klesinteressen fra, men jeg liker å kle meg pent, liker å føle meg velkledd, og jeg synes det er en god følelse det å føle seg feminin. Noen tror kanskje klær er en måte å skjule størrelsen på, men for meg er det nesten motsatt. Jeg synes det er fint og kunne vise at store kvinner også kan være flotte, og ikke minst det å vise hvor mye flotte klær der er i store størrelser.  Jeg er nok ikke den impulsshopperen som jeg var før. Nå overveier jeg ting noe mer, og kjøper stort sett klær som jeg føler meg 100 % sikker på. Klesskapet er kanskje ikke helt enig, men det er faktisk helt sant…det er bare det at klesbutikkene bugner av flotte klær 🙂  

I dag er utvalget av klær i store størrelser veldig, veldig bra. Vi har absolutt ingenting å klage over. Det er ett godt utvalg av butikker de fleste steder, i alle fall for oss kvinner. Store menn har nok en mye større utfordring, og jeg tror mange store menn bruker nettbutikkene veldig flittig. Det er synd at ikke flere ser behovet for store klær til menn, for også menn liker å kle seg pent, og stilig. For oss kvinner, så er der både spesialbutikkene, og kjedebutikkene. Det betyr at man uansett økonomi, har mulighet til å kunne kle seg pent, eller i alle fall finne klær i den stilen man selv har. Jeg er nok klassisk i klesveien, jeg synes ikke det nødvendigvis skal være så stor forskjell på hverdag, og fest. Jeg liker å bruke fine klær uansett om det er mandag, eller søndag. Jeg liker å pynte meg uansett hvilken dag i uken det er. Jeg har jo en liten del av klesskapet som inneholder klær som er kun til fest, men resten bruker jeg om hverandre uansett hva jeg skal, og hvilken dag det er….det er hverdagen det er flest av.

Farger gjør noe med en, og jeg elsker farger! Jeg har absolutt mest sort i mitt klesskap, men jeg har også mye farger, og har aldri vært redd for å bruke farger dersom plagget er min stil. Ikke fordi jeg vil skille meg ut, men farger gjør meg så innmari glad. Mange overvektige velger nok sort, og grått, og alle disse mørke fargene fordi de vil gjemme seg litt vekk. De ønsker ikke oppmerksomhet, de ønsker ikke at alle skal se dem. Dessuten er jo spesielt sort en veldig kamuflerende farge. Mange er heller ikke der jeg er når det kommer til farger. For veldig mange så blir farger altfor mye, men for dere som faktisk liker farger : Ikke gjem dere bort i de mørke fargene! Kle deg i alle de flotte, herlige fargene! Til dere som har lyst, men er usikker : Bare gjør det!

Høsten er en herlig tid for nye klær! Der er så masse fine høstnyheter, masse flotte farger faktisk ! Jeg liker å kle meg i farger uten at det må bli for mye av det gode, men rosa, eller lilla i overdel til sort bukse – babyrosa, eller cerise – nydelige farger 🙂 Jeg kler meg gjerne i klær en del andre sikkert ikke hadde våget å kle seg i, men det skal være stilig, og klassisk… i mine øyne i alle fall 🙂  Dere som leser bloggen min vet at jeg elsker klær fra danske Pont Neuf. Pont Neuf er som dere vet en av mine store klesfavoritter. Knallgode på design, utrolig gode på passform, og bruker masse flotte farger. Komfort er viktig for Pont Neuf. Plaggene er enkle, klassiske, og ofte tidløse. Man kan bruke plaggene ved flere anledninger. Et plagg kan raskt endres fra et hverdagsantrekk til ett mer pyntet antrekk ved små grep, og det liker jeg godt. Danskene kan stormote. Jeg vet at veldig mange stormotebutikker fører Pont Neuf, og har du ikke prøvd Pont Neuf ennå, så får du en varm anbefaling av meg. Jeg føler meg fin i Pont Neuf, og jeg føler meg så vel. Jeg blir glad jeg når jeg trasker ut døren i ett av mine mange Pont Neuf plagg 🙂 Pont Neuf er ikke kun ett stormotemerke, så plaggene produseres fra str.38 til str. 3 XL .

Noen nye lekkerbiter har funnet plass inn i klesskapet mitt – to nye Pont Neuf plagg 🙂 Sjekk fargene dere ! Er de ikke bare sååå lekre? Dette er en av høstens farger, og jeg blir så innmari glad av å ha slike farger på meg! Jakken jeg har på meg heter ” Ronja. ” Utrolig flott jakke med god lengde hvor man kan ha en topp inni. Jakken er lekker fargemessig, og den er også utrolig myk, og god å ha på seg. I samme design, og farger, så kan man også få tunika, bluse, og ett virkelig lekkert skjørt. Tunikaen er like nydelig fargemessig. Den heter ” Kitty “, og har en veldig god passform, og veldig god å ha på. Dette er vel egentlig en kjole, men har man litt høyde, så kan man fint bruke den som en tunika slik jeg gjør. Tunikaen/kjolen finnes også i jakke i samme farge. Her kan du se høstkolleksjonen : http://pontneuf.dk/se-autumn-2016-kollektionen/     Er det plagg der du ønsker, så spør i din nærmeste stormotebutikk. Jeg vet at både Alexis Mote ( som og har nettbutikk ), PIP stormote, og Nice Size er butikker som fører Pont Neuf, men det er mange flere enn disse. For deg som liker Pont Neuf like godt som meg, så er det bare å glede seg utover oktober, for nå kommer snart vinterkolleksjonen deres. Der er sååå mye lekkert! Sjekk vinterkolleksjonen her : http://pontneuf.dk/se-den-nye-vinter-2016-kollektion/    Du kan følge Pont Neuf på Facebook : https://www.facebook.com/pontneuf7430/?fref=ts

 

4 kommentarer
    1. Etter å ha lest bloggen din reiste jeg til Drøbak.På butikken med stormote fikk jeg kjøpt to kjoler fra Pont Neuf. Kjempefine.Er så glad for å ha funnet det merke. Blir nok flere turer til Drøbak. Bor i Tønsberg så det blir ikke så ofte. Hilsen Anne.”du er så flink til å skrive”.

    2. Nydelige 😍Jeg får lyst til å handle klær med en gang🙂Du ser så flott ut Heidi 🙂

    3. Dagny Helen tanasa: Pont Neuf har virkelig mye fint 🙂 Hadde en skikkelig ” bad hair day ” på dette bildet, så da er det jo veldig hyggelig med fine ord når man selv føler det motsatte 🙂 Takk Dagny Helen!

    4. anne kristensen: Hei Anne! Så utrolig moro å høre at du også er blitt så glad i Pont Neuf 🙂 Er det ikke herlige plagg? Jeg er i likhet med deg så glad for at jeg fant dette merket 🙂 Jeg skulel gjerne ha bodd nærmere Drøbak gitt. Nice Size er en utrolig flott butikk med veldig god service, og nydelige mennesker. Må dit en tur igjen når jeg er østover neste gang. Du kan glede deg til vinterkolleksjonen fra Pont Neuf – lekker!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg