Den store smellen

Så har jeg gått på en ” smell ” igjen. Verdens beste smell sånn sett, og jeg innrømmer det glatt : her er jeg svak! Ett av mine svakeste punkter er definitivt klær. Det er litt av en jobb og bare gå forbi klær som roper så høyt på deg. Klær som tar all oppmerksomheten din fordi det er så lekkert! Du ser deg selv i plaggene, og istedenfor å ta en hard, og intens kamp, så lar du deg friste, du taper kampen uten kamp.  Noen kamper er liksom ikke verd å ta 🙂 Shopping går litt i perioder, trodde jeg i alle fall, men jeg føler shoppinggenet mitt er på aller høyeste nivå for tiden. Vet ikke hvorfor, og har egentlig ikke brukt så mye tid, og energi på å finne det ut heller – som sagt : noen kamper er ikke verd å ta så lenge man har kontroll 🙂

Denne uken var vi på en liten roadtrip litt vestover i fylket. Jeg digger Vanse, og tar gjerne ett årlig besøk her. Vanse som er mini USA er jo en opplevelse i seg selv, og når man er på Brooklyn Square, så føler man jo at man er i USA for ett lite øyeblikk. Trunken er en flott butikk som ligger i Vanse. Ikke at det var der jeg gikk på den store smellen, men Trunken har alt en norsk amerikaner trenger for å føle at de er ” over there ” selv om de er i Vanse. I tillegg har Trunken masse flott interiør, og interiør er jo en annen stor interesse jeg har. Det perfekte speilet som jeg er på jakt etter til ei lita gang vi har, det fant jeg sånn sett her, men….i feil størrelse. Noe så fortvilende, og irriterende! Så det ble noen gode lys med ulike, nydelige dufter, en lang liste over butikker med stormote i USA til roadtrip’en vår neste år, og real american popcorn 🙂

Når man først er vestover, og skal hjem igjen mot Kristiansand, så kan jeg ikke kjøre forbi Lyngdal. Jeg liker Lyngdal. Liten, men likevel akkurat passe stor. Jeg savner interiørbutikkene som var her, men samtidig, så ligger favorittbutikken min i Lyngdal, så første stopp også denne gangen ble Nais. Jeg har skrevet om Nais tidligere, og jeg håper mange av dere har tatt dere en tur hit i løpet av sommeren. Visst ikke, så må dere ta turen nå som høstvarene definitivt er på vei inn, og høsten har mye spennende å by på også når det kommer til klær. Selv om vi nå etter hvert skal gå fra de lekre sommerfargene, og over i de mørke fargene, så er det likevel mye lekkert av farger også i høst. Der kommer en del sennepsgult, litt lilla, og burgunder, der kommer litt farger, og det er herlig å se at vi ikke bare trenger å ta på oss sort, og grått. Nais er min favorittbutikk av flere grunner. Butikken er stor, og bugner av klær til alle aldre, og smaker. Butikken har veldig mange forskjellige merker, og det er for de fleste lommebøker. De satser litt friskt på en del, og våger å ta inn klær, og merker som er spenstige. Man kan finne klær som ikke alle har. Det er utrolig fint og kunne gå rundt i en så stor butikk uten å skubbe borti andre kunder som er på leting etter nye klær. Butikken er flott, den ønsker oss velkommen, og har en utrolig god atmosfære. I tillegg er det flotte Barbro som driver Nais, og hun er bare skjønn! Så serviceinnstilt, alltid så blid, og imøtekommende. God til å hjelpe, god til å se hva man kan passe, og alltid tid til en prat. Vil man vandre rundt alene, så får man lov til det, og akkurat det er også en fin ting. Jeg liker ikke klegger av noen selgere som hele tiden er etter deg, og skal finne alt mulig som du bare MÅ ha.

Så til den store smellen. Jeg gikk på en ny, stor jakkesmell. Skapene mine er fulle av jakker, og det til alle årstider. Jeg tør ikke si hvor mange jakker jeg har, men det er mer enn 10, og mindre enn 50 🙂 Jeg har jakker til enhver anledning, og alle er jo så fine at jeg ikke kan kvitte meg med de heller. Her er jakker til hverdag, og fest, til skogsturer, og byturer. Jeg klarte jo å få med meg to jakker hjem fra Sverige tidligere i sommer, og trodde jakkefornuften nå ville sette en stopper for flere jakker, men den fornuften har jeg innsett at jeg mangler.. På Nais hang nemlig den lekreste jakken. Den ropte så høyt på meg at jeg tror alle i Lyngdal nærmest hørte det. Det var det første plagget jeg så da jeg kom inn i butikken – der, litt høyt oppe på veggen, der hang den, den nydeligste ytterjakken fra Boheme! Du ser på bildene hvordan den ser ut. Er den ikke lekker? Den er veldig meg, og i lekre farger! Boheme er veldig god på passform, og de er flinke på det som skiller seg litt ut. Jeg kjenner at jeg gleder meg stort til å begynne å bruke den! Jeg må jo alltid vurdere, og tenke når jeg skal kjøpe noe nytt. Jeg bruker ofte lang tid på å bestemme meg…selv om jeg innerst inne vet hva det blir til 🙂 Akkurat denne jakken koster litt, men dette er kvalitet, og den spesielle jakken som jeg gjerne ønsker meg. Jakken fra Boheme ble med meg hjem, og jeg er svært fornøyd med kjøpet 🙂

Mitt favorittmerke når det kommer til overdeler er utvilsomt Pont Neuf. De er så utrolig flinke på passform, og design, og dere kan glede dere til høstens kolleksjon fra Pont Neuf! Den er virkelig lekker!! Så mye flotte farger, så mange flotte designs! Pont Neuf er ikke bare stormote heller. De selger alle sine klær fra str. 36, og opp til 3 XL som tilsvarer 54/56. Jeg skal vise dere høstens kolleksjon fra Pont Neuf  veldig snart. Foruten Pont Neuf, så er jeg også innmari glad i MAT. Både Pont Neuf, og MAT er merker jeg ikke har hatt så mye erfaringer med før den senere tiden. Pont Neuf har jeg vel kjent i ett godt år mens MAT nå nylig. MAT er faktisk fra Hellas, og det overrasket meg veldig. Jeg hadde ikke sett at Hellas var et land som produserte stormote. MAT er i likhet med Pont Neuf, og Boheme innmari flinke på passformer, og design. De er flinke til å lage det kvinnelig. Høstens kolleksjon fra MAT er også innmari lekker! Jeg har fra før av to plagg fra MAT, og på Nais tidligere denne uken, så kjøpte jeg den lekreste tunikaen! Du ser den på bildet. Sort av farge, men med en lekker, og spesiell design. Jeg liker det som er litt annerledes, og som i tillegg sitter fint. MAT er i likhet med Pont Neuf, klær som ligger sånn middels prismessig når det kommer til stormote. Det er ikke plaggene man fyller opp garderobeskapene med, men det er plagg som passer formen din, det er lekre farger, og design, og det er plagg som ikke alle har. Det er klær for oss kvinner som gjerne vil være kvinner 🙂

Fornøyd og glad forlot jeg Lyngdal, og Nais med jakke fra Boheme, og tunika fra MAT. I tillegg fikk jeg en god prat med Barbro. Jeg kjenner at selv om sommeren fortsatt er her, så er det godt å fylle garderobeskapene med nye klær, selv om det er høstklær. Jeg liker høsten, og ser frem til kveldene med levende lys når mørket faller på. Høstens stormote består av mye lekkert, så ta turen innom butikkene for å se alt det fine som nå henger klart for en høst, og vinter. På en måte er det godt at Nais ligger i Lyngdal, for det blir jo ikke at man tar turen flere ganger i uken, men heldigvis ligger den ikke mer en time unna, så det er bare en fin kjøretur 🙂 Jeg må ta med at også interiørinteressen fikk sitt på vårt lille Lyngdalsbesøk. Bordet jeg har jaktet på, ett nydelig, lite glassbord som har vært utsolgt overalt, det fant jeg i Lyngdal! Helt tilfeldig stakk vi innom Gla’ pris, egentlig bare fordi vi ikke hadde vært her før, og der, helt ute av det blå, der stod glassbordet mitt! Jeg hadde aldri forventet å finne bordet der, så jeg holdt jo på å svime av i ren glede 🙂 En vellykket dag, om ikke for lommeboka, så for meg 🙂

Om du vil følge Nais på Facebook, så kan du gjøre det her : https://www.facebook.com/naisbutikken/?fref=ts

6 kommentarer
    1. Kjempeflott inny jakke. Vel verdt en smell. Lyngdal har noen butikker som ikke er kjedebutikker det liker jeg.

    2. Jeg elsker Boheme ! De er mitt favorittmerke over alle stormotemerker 🙂 Høstens kolleksjon er kjempefin! Jeg har ikke fått prøvd noen av plaggene enda, men gleder meg til det. Boheme har vært litt trøblete i passformen en periode, men det virker som de ha bedret seg. Det var særlig ermene som var i trangeste laget på plagg uten stretch. Nydelige kåpe/jakke du har kjøpt 🙂
      Pont Neuf har også fine plagg, og er ekstra fine om man har mer på underkroppen enn overkroppen er min erfaring. Liker også godt Angel Circle som har plagg med god passform for oss som har mer eplefigur. Det Svenske merket Ralston fra KZ Designs oppdaget jeg i sommer, og forelsket meg helt i…jeg har ikke funnet det i Norge enda dog.

    3. Kari Elise: Falt helt pladask for den jakken, så den bare måtte bli med meg hjem fra Lyngdal 🙂 Jeg liker Lyngdal selv om jeg savner ett par knallfine interiørbutikker som var der tidligere….så en annen nå hadde opphørssalg, og det er trist 🙁

    4. Nannah: Boheme er virkelig bra! Dessverre ett ganske dyrt merke, men man får jo kvalitet. Det var da man skulle ha jobbet i stormotebransjen 🙂 Har kun sett litt av høstens kolleksjon, og det jeg har sett er veldig bra! Elsker kåpen fra Boheme!

      Pont Neuf er virkelig merket i mitt hjerte, og høstens kolleksjon er sååå lekker!! Kan nok være enig med deg i at en del av plaggene nok passer best for de mer nede enn oppe, men samtidig tror jeg mange vil kunne finne en favoritt, eller flere. Masse nydelige farger i høst, og stilige design.

      Jeg liker også Angel Circle, men…ofte er det krølleplagg, og jeg hater å stryke 🙁 Da blir det ofte til at jeg velger de bort om de må strykes hver gang jeg vasker de.
      Ellers er nok MAT nå blitt en STOR favoritt hos meg 🙂

    5. MAT er et ubleika lerret for meg. Det skal jeg kikke nærmere på 🙂 Selv om jeg jobber litt i bransjen fremdeles og får prosenter. .så passer jeg på når det er på slutten av salget…. (70 %) Mange av plaggene i min Boheme- garderobe kommer fra salget !
      I fjor investerte jeg dog i en rådyr Boheme-jakke i mykeste lammeskinn….like fin sommer som vinter….og den bare elsker jeg !

    6. Nannah: MAT må du kikke nærmere på 🙂 Utrolig mye lekkert, og spesielt 🙂
      Jeg er også veldig flink til å benytte meg av salget, og kan man gjøre noen gode kjøp på 70 %, så er jeg hoppende glad!! I sommer har jeg fått handlet en del på salg, og det er alltid moro 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg