På desperat fargejakt

Jeg er nok der at jeg stort sett aldri forlater huset uten makeup. Ikke at det må være så voldsomt, men jeg føler at jeg har behov for å friske opp ansiktet med litt farge. Jeg er nok der at jeg hadde følt meg litt ukomfortabel om jeg måtte dra til byen, eller til en avtale uten noe som helst sminke på. Bare å føle seg litt fresh, og velstelt, det er en god følelse. Naturlig er vakkert det, men akkurat i mitt ansikt, så føler jeg vel ett lite behov for å pynte litt opp 🙂  Det naturlige kan jeg være med på de dagene hvor jeg bare skal kose meg hjemme. Jeg må ikke ha sminke uansett liksom, jeg kan fint være ” naturlig ” når jeg ikke skal noe spesielt. På alle andre dager, da må jeg pynte på elendigheten som jeg pleier å si 🙂

Jeg er ingen verdensmester på sminke. Jeg legger den nok på den enkleste måten, men det fungerer fint for meg. Jeg har MANGE ganger prøvd å lære meg hvordan man kan legge øyenskyggen på ulike måter,. Jeg har gitt opp! Det som virker så lett når man får det forklart, det er borte vekk når jeg kommer hjem, og står foran speilet for å teste ut alt jeg har lært 🙁 Så da blir det til at jeg gjør det slik jeg alltid gjør det, legger en farge med øyenskygge på hele øyelokket. Får aldri til noe fancy, og flott, men samtidig, så er jeg fornøyd med det jeg får til, og kan.

Jeg er alltid nyskjerrig når det kommer til både hudpleie, og sminke. Jeg liker gode produkter. Jeg er nok litt kresen kanskje, eller jeg kjøper liksom ikke ” hva som helst.” Ofte blir det til at man finner sine favoritter både i hudpleie, og sminke, og jeg har absolutt mine. Jeg er ikke så opptatt av at alt må være i samme merket. Hudpleien jeg bruker er fra samme produsent, og der har jeg lagt min elsk på Mary Kay, men der er mange gode produkter der ute. Når det kommer til sminke, så bruker jeg litt forskjellig. Min favoritt øyenskygge kom fra Maybelline, en nydelig lilla, og den ” bodde ” jeg i. Det er sikkert mange som kjenner seg igjen i det å ” bo ” i noe man er veldig fornøyd med. Fargen var så lekker, og jeg fikk mange kommentarer på at jeg kledde den så godt. Men så skjer den store krisen! Produsenten slutter å produsere favoritten min! Jeg er straks tom for fargen, jeg får ikke tak i den noen steder, og da kommer panikken! Hva gjør jeg? Jeg har kavet rundt i alt av parfymerier uten hell. Jeg fant ikke en farge som lignet favoritten min en gang. At jeg kjente på småpanikken, det er ikke tull en gang. Veldig tilfeldig,så får jeg tips om å gå innom Inglot på Sørlandssenteret her jeg bor. Inglot var helt ukjent for meg, men jeg gikk innom, og der åpenbarte det seg en hel verden av sminke! Jeg tror ikke jeg har sett så mye flotte farger, og så mange muligheter når det kommer til sminke som dette. Jeg fant ikke noe som lignet på favorittfargen min her heller, men da må man jo tenke i andre baner, men problemet som da dukker opp er jo hva slags farger jeg egentlig passer. Etter en prat med en av de ansatte, så blir jeg fortalt at Inglot bla tilbyr veiledning, og på en slik veiledningstime, så kan man få hjelp til nettopp det jeg ønsket, nemlig å finne farger som passer meg, og som jeg trives med. Dette ville jeg prøve.

En veiledningstime hos Inglot koster 500 kr. Det som er ekstra flott med en slik veiledningstime er at når timen er over, så kan man velge seg ut produkter for samme beløpet som man betaler for timen. 500 kr kan man da velge seg produkter for, og når produktene heller ikke er dyre, så får man virkelig mye igjen for en  time med veiledning. Jeg trengte råd, så en slik veiledningstime var virkelig midt i blinken for meg. En time går fort, så det er lurt å tenke hva man ønsker hjelp til. En slik time er jo også fint å bestille visst man ønsker hjelp til legging av makeup, og der tror jeg mange er som meg at man godt kunne trenge litt veiledning. Det ser så lett ut, men i alle fall for meg, så er ikke alt like lett 🙂 Så det ble veiledningstime på meg. Nå hadde jeg muligheten til å få noen gode råd om farger som kler meg, og ikke minst prøve fargene for å se om jeg følte meg vel med de, så jeg bestilte time, og gledet meg stort. Jeg hadde på forhånd snakket med en ansatt på Inglot, så jeg visste at jeg ville få hjelp til akkurat det jeg ønsket.

Jeg gledet meg til timen, og jeg ble tilslutt veldig fornøyd! Litt rusk var det i starten da hun som skulle ha veiledningen nok ikke helt forstod hva jeg ønsket. Jeg fikk nok mer veiledning om hvordan jeg skulle legge øyenskyggene enn om farger, men dette ordnet Inglot veldig kjapt opp da jeg fortalte om skuffelsen. Jeg tror jeg sjeldent har opplevd en bedre kundeservice enn hva jeg gjorde her! Inglot viste virkelig at for de så er det kundene som skal stå i fokus, og jeg er helt imponert over hvordan de ryddet opp i misforståelsen, og ga meg det jeg egentlig hadde bestilt. Jeg fikk ny time uten kostnad, og jeg fikk tilbake pengene jeg hadde betalt for timen. Jeg tror det er mange som kan ha mye å lære av en så utrolig kundeservice som jeg opplevde her. Man følte seg ivaretatt som kunde, og man følte at man ble hørt, og forstått. Ingen tvil om at kunden, og kundeservice kommer først .Ikke at første timen på noen måte ikke var profesjonell, for det var den. For de som ønsker å lære å legge makeup, så lærer de virkelig det på en enkel, og gjennomførbar måte…men det var liksom ikke det jeg hadde bestilt, så da ble jeg veldig skuffet.

Jeg kom til ny time, og ble strålende fornøyd. Vi så på farger, jeg ble veiledet ut i fra øyenfarge, hva jeg likte, og hva som kan passe sammen. Vi prøvde farger, masse farger. Samtidig med at vi prøvde farger, så fanger man jo også opp en, og annen teknikk som man faktisk kan klare å gjøre selv hjemme. Elise hos Inglot viste meg en enkel teknikk, og jeg må ha det enkelt, og det var såpass enkelt at jeg følte det var noe jeg selv kunne klare. Etter timen hadde jeg to palletter med masse flotte farger som jeg gleder meg til å bruke! Slike palletter er utrolig smart. Da kan man samle for eksempel øyenskyggene, og unngå at de slenger løse opp i sminkevesken. Det ble ett godt utvalg av farger, og det ble også farger som jeg nok aldri selv hadde valgt om jeg bare hadde stått og sett på de, men som ble veldig fine når jeg fikk de på. Blant fargene så ble det ett par lilla som jeg elsker, det ble en del brunt, det ble også både grønt, blått, og en som vel var litt orange 🙂 Det er utrolig moro med farger, og jeg liker at øyenskygge synes, men at det likevel ikke er det første man ser 🙂 Jeg er heller ikke så redd for å bruke farge på øyenskyggen, og der er en hel, spennende verden av farger å velge blant. Nå har jeg ikke bare en favoritt øyenskygge, men mange 🙂 Nå har jeg en øyenskygge for enhver anledning, og for enhver dagsform 🙂 Bildet viser alle de lekre fargene jeg nå har å velge blant.

For meg var Inglot veldig ukjent da jeg ble tipset om butikken av en bekjent, men dette var virkelig ett hyggelig bekjentsskap! Inglot er opprinnelig fra Polen, og selskapet ble grunnlagt for over 30 år siden. Det var derimot først i 2006 at Inglot også begynte å gjøre seg kjent utenfor Polen, da med sin første butikk i Montreal i Canada. I dag har de over 600 butikker fordelt på 80 land, hvorav 6 av butikkene er her i Norge. Makeup’en produseres i EU, og 95 % produseres på egen fabrikk. Inglot har gode priser, og etter å ha prøvd øyenskyggene en stund nå, så er jeg veldig fornøyd med kvaliteten. Jeg bruker en primer under, og når jeg da legger øyenskyggen, så sitter den hele dagen! Jeg har ikke hatt behov for påfyll utover dagen, og når jeg fjerner den om kvelden, så er der fortsatt masse igjen 🙂 Jeg har ofte slitt med at øyenskygger ikke sitter, men det gjør disse, og en primer under gjør jo også at skyggen er lettere å legge, og at den sitter lengre. En pris på 65 kr stk er jo også en veldig god pris. Det er kun øyenskyggene jeg har prøvd til nå av Inglot sine produkter, men etter hvert så må jeg vel prøve rouge’en deres, og leppestiftene/ lipglossene, for her er der mye å velge blant! Her bør det være noe for alle 🙂

Takk til Inglot for super veiledning, og takk til Elise for hjelp til å finne mange flotte farger, både litt nøytrale, og en del spenstige 🙂 Selv om vi ikke er 18 år lengre, så er det ingen som sier at vi modne kvinner ikke liker å føle oss vakre, og velstelte. Det er sikkert mange som vegrer seg for å bestille en slik veiledningstime som jeg gjorde, men nå er det bare å trø utenfor komfortsonen din, for det gjør noe med selvfølelsen, og selvtilliten om man får pyntet litt på ” elendigheten.” Det trenger ikke være så mye som skal til før man føler seg litt mer vel, og den følelsen, den er så innmari god å kjenne på 🙂

http://blogsoft.no/index.bd?fa=article.edit&ar_id=47392249

2 kommentarer
    1. Spennende og nyttig med fargehjelp ! Riktige farger er viktig for helhetsintrykket. Særlig hudtonen din…om den er varm eller kald er helt avgjørende for hva du kler. Alle kan faktisk bruke alle farger…MEN det gjeller å finne rette tonen. Rødt er jo ikke bare en type rødt…den kan gå litt mot blått eller litt mot gult. Jeg som har en kald hudtone ser helt grusom ut i den røde som går mot gult..men stråler om fargen går litt i blålig rettning..og her er det kun små nyanser ofte 🙂
      Hvilken hudtone du har ser du av huden din og i håret med litt trening. Fint å ta hensyn til når du kjøper klær også.
      Denne butikken høres super ut ! har aldri hørt om den før jeg heller, men håper den finnes i nærheten av meg 🙂

    2. Nannah: En slik veiledningstime var utrolig spennende! Er veldig enig med deg i at en farge er ikke en farge fordi den har så mange ulike toner…det var derfor jeg slet med å finne en erstatter til min elskede lilla farge. fant aldri den samme tonen. Jeg synes ikke farger alltid er så lett, så da er det fint med litt hjelp 🙂
      Inglot har noen butikker rundt forbi, og de fleste ligger nok i Oslo området.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg