Som i en godtebutikk

Noe av det fine med sommeren, det er utvilsomt følelsen av å oppleve mer. Ofte trenger det ikke være de store tingene, men det er fint og kunne senke skuldrene, og nyte dagene på en helt annen måte enn ellers i året. Sommer er små, og store turer. Det kan være oppdagelser i nærmiljøet, det kan være turer i vårt eget, vakre land, eller det kan være å reise ut av landet på nye oppdagelser. Nye steder blir besøkt, nye minner får plass i minneboka. Stemningen er en helt annen, humøret deretter, og selv om solen ikke skulle skinne, så får man til å lage seg gode dager. Sånn er det nok ikke for alle, men heldigvis er det blitt sånn for meg.

Noe av det fine med å besøke nye steder er utvilsomt gleden av å oppdage nye butikker. Jeg elsker butikker som der ikke går en haug av på dusinet. Jeg begynner å bli lei av alle kjedebutikkene som er overalt. Da blir det som å gå i butikkene her hjemme, ingenting er nytt. Da dropper jeg heller å gå i butikker, for kjedebutikker er kjedebutikker, de skiller seg liksom ikke noe ut fra de andre i samme kjeden bortsett fra at de ligger på ulike steder i landet. Jeg liker de små, de spesielle, de som der kun finnes en av. Det er spesielt to type butikker jeg liker meg veldig godt i. Det ene er interiørbutikker, og det andre er kanskje ikke overraskende, klesbutikker. Jeg sjekker ofte på forhånd når jeg skal ut å reise om der ligger en stormote butikk i nærheten av dit jeg skal. Kjekt å vite liksom 🙂 Selv om shoppinglysten nok er blitt litt redusert med tiden, så gjelder nok det mest at jeg sjeldent gidder å traske kjøpsentre fra A til Å i flere timer. Kjøpesentre står som oftest ikke på mine ” want to do ” lister, men jeg bruker gjerne tid når jeg finner butikker som jeg virkelig liker.

Tirsdag denne uken var en sånn dag. Hele familien hadde bestemt seg for å ta en tur til Lyngdal. Ikke at Lyngdal er så langt unna Kristiansand, men likevel, så er det ikke så ofte man er der. Det tar ca en time å kjøre fra Kristiansand til Lyngdal. Det blir som regel et besøk hver sommer. Jeg liker Lyngdal om sommeren. Det er en koselig, liten by som også vrimler av rogalendinger på denne tiden av året. Etter tirsdagens besøk, så er nok mulighetene for hyppigere besøk a sørlandsbyen i vest veldig tilstede 🙂 Via Facebook hadde jeg funnet ut at der var en stormotebutikk i Lyngdal som jeg ikke visste om. Nå er det vel faktisk to år siden jeg var i Lyngdal sist, så for meg var denne butikken veldig ny. Butikken så stor, og flott ut, så jeg gledet meg til å ta turen innom. Jeg ble ikke skuffet for å si det sånn 🙂

Stormotebutikken i Lyngdal heter Nais, den ligger i Sandakergården, og det var en butikk jeg kunne ha tilbragt mange timer i. For oss som elsker klær, så ble dette en skikkelig godtebutikk! Nais er en stor, og flott butikk, og den bugner av flotte klær i tillegg til undertøy, badetøy og tilbehør. Det fine med nais var også det gode utvalget av så mange stormotemerker. Butikken er ikke kjedeavhengig, og dermed står man mye friere til å velge blant det som finnes av klær, og produsenter. Når man har så mye å velge blant, så blir det også i ulike prisklasser som igjen kan passe ulike lommebøker. Barbro som driver butikken har også satset på mye farger, noe jeg personlig setter veldig stor pris på. Man finner så mye mer enn kun det sorte, og mørke. Barbro sier selv at hun merker at ting er i ferd med å skje når det kommer til bruk av farger. Hun merker at vi som bruker stormote stadig blir flinkere til å våge oss utenfor det sorte, og at også produsentene ser dette, og gjør noe med det. På Nais kan alle finne noe i forhold til lengder man ønsker, farger man ønsker, og priser som passer.

Som lymfepasient, så vet jeg at der er mange der ute som sliter veldig med å få bukser som er vide nok. Jeg sliter jo veldig, og jeg sliter såpass at jeg må bruke sydame til å sy. Jeg trodde ikke produsenter sydde vide bukser, men der tok jeg feil. Dere som sliter med vide bukser skal vite at det er bukser å få tak i. MAT er en produsent, Boheme er en annen, og Barbro på Nais kan sikkert komme opp med flere. Jeg har virkelig tømmerstokker av noen legger, men to av modellene kunne til og med jeg passe!! Gode bukser, godt, behagelig stoff, god høyde i livet, og en pris som er til å leve med. Jeg ble så glad da jeg så dette!! Selskapsbukse hadde de også med vidde i beina, og da snakker vi virkelig god vidde. Selskapsbukse som var sort, og elegant – sånne ting gleder meg virkelig!! Dere som sliter med å få vide nok bukser, ta turen bortom Lyngdal om du bor i nærheten, eller kanskje kjører fordi i løpet av sommeren. Bor du et stykke unna, så er jeg sikker på at jentene på Nais hjelper deg 🙂

Jeg kunne ha gått i butikken i evigheter, men når man har andre å tenke på enn kun seg selv, så måtte jeg løsrive meg etter en time. Jeg følte vel kun jeg hadde vært der noen minutter, men i følge min tålmodige,bedre halvdel, så hadde det visst gått litt over en time 🙂 Glad, og veldig fornøyd kom jeg ut av butikken med to lekre overdeler som dere ser bilde av på bloggen i dag. I tillegg til et SKJØRT!!! Tenk at jeg har kjøpt skjørt!! Jeg har gått med skjørt i selskaper, men utenom det, så har jeg ikke hatt skjørt på meg i hverdagen på evigheter, og da snakker vi virkelig evigheter! Skjørtet er fra Boheme, og er lekkert, og fotsidt. Tro meg, jeg gleder meg til å bruke det! Kan nesten ikke vente, men regn de siste dagene har stoppet litt for det, så jeg venter utålmodig på sola. Sammen med skjørtet, så skal jeg bruke den ene overdelen jeg kjøpte fra MAT. Sånn i utgangspunktet litt spesiell, og jeg hadde kanskje gått forbi den fordi jeg ikke helt hadde visst hva jeg skulle brukt den til, men når jeg så den sammen med skjørtet, så var det bare lekkert! Akkurat på grensen når det kommer til lengden på armene, men jeg skal utforbi komfortsonen min i sommer, så dette er litt utenfor, men regner med jeg vil venne meg til det. I tillegg til skjørt og overdel, så kjøpte jeg også en lekker sak ( les tunika ) fra Angel Circle. Nydelige farger, nydelig passform, og jeg følte jeg kledde den.


Tunika fra MAT


Tunika fra Angel Circle


Jippi!! Det nye, herlige skjørtet mitt fra Boheme!!!
 

Noe jeg setter stor pris på i en butikk, det er den gode servicen. Det fikk jeg virkelig på Nais. Jeg kjente på en veldig god varme med en gang jeg kom inn, og Barbro som driver butikken var en nydelig person med øye for kombinasjoner, og farger. Varm, hyggelig, og serviceinnstilt på en måte som ikke var pågående, og sånn liker jeg det. Man merket at hun engasjerte seg i kunden, og hun var ærlig. Ærlighet er nok noe av det jeg setter høyest når jeg skal handle klær. At man også har erfaring med hvor skoene trykker, det er også en stor fordel tenker jeg. Jeg skal utvilsomt tilbake til Nais i Lyngdal. Da parkerer jeg antagelig min bedre halvdel hjemme, og tar med meg ei venninne, eller to på shopping 🙂 Jeg anbefaler deg virkelig å ta turen dit du også. Nais er på Facebook, og du finner dem her :  https://www.facebook.com/naisbutikken/?fref=ts

Barbro vil gjerne gi en av bloggens leserne en gave fra butikken, så også denne uken blir det en flott ” Giveaway ” på bloggen!! Nais gir en heldig leser et gavekort på 500 kr + ett nydelig skjerf. Gaven ser du på bildet 🙂 Nais selger klær fra str. 42-56, og i tillegg selger de undertøy, og de selger masse flott tilbehør som smykker, øredobber, og vesker for å nevne noe. Så gavekortet på 500 kr, og skjerfet burde friste alle! Har du lyst til å vinne? Legg igjen en kommentar på bloggen, så er du med i trekningen 🙂 Husk at du også skriver inn epostadressen din!

 

43 kommentarer
    1. Denne butikken så virkelig innbydende ut. På bildene kommer fargene mot deg og for meg som elsker farger ville dette vært et flott besøk, men så var det avstanden da 🤔 Håper å vinne for den gule som fanget blikket mitt på bildet var bare så fin 👍🏼

    2. Flotte klær. Liker følge bloggen din. Spennende med giveaway. Skjerf i Orange er jo bare lykke. Elsker fargen Orange.

    3. God sommer 🌞😎 Håper sola skinner, så du får testa ut det nye lekre antrekket ditt (det gjør den i Oslo) ☺ Jeg vil gjerne være med i trekningen 😊

    4. Kjempefin butikk med masse flotte klær og hyggelig betjening. Må alltid innom der når jeg er forbi.

    5. For en flott butikk, og ikke minst ett fantastisk tips fra deg..😍 Jeg blir gjerne med på “giveaway”. God sommer til deg.. 🌺🐝🌺

    6. Lekker butikk 👍🏻😃 der skal jeg i sommer 👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻 . Gleder meg allerede, godt du finner veien slik at vi andre kan komme etter 😂😂🌸 ha en super fin ny uke 😃🌸

    7. Nais er en fantastisk butikk, og Barbro er super. Kjempegodt utvalg og god service. Jeg tar heller turen til Lyngdal når jeg skal handle klær enn å handle i stormote butikken som ligger i byen min 👍🏻😊

    8. Så fin butikk ! 😀👍
      Her jeg bor i Finnmark er det ikke sånne butikker, minimum 5 timers kjøring til Alta og 11 til Tromsø !!! Og ikke vet jeg om slike butikker i de byene heller… 😕 Men i år skal vi kjøre på ferie i Norge, kanskje jeg får med meg mannen min på det å kjøre helt til Kristiansand. Og da får jeg kanskje muligheten til å ta turen til Lyngdal og butikken Nais ! 😀
      Jeg er gjerne med på trekningen, da er det jo desto større grunn til å dra dit for å handle…! 😄

    9. Gratulerer med nydelig tøy🙂Jeg skal ta en tur bort til denne butikken det er sikkert, takk for tipset🙂Jeg gleder meg hver gang jeg leser bloggen din👍Du skriver så bra , ha en fortsatt fin dag 💐

    10. Ja takk☀️Der vil jeg prøve å komme en tur i løpet av sommeren.. Alltid hyggelig med litt tips om klesbutikker ☀️

    11. Gøy å lese!!! Det er min favorittbutikk i Lyngdal 🙂 Klarer aldri å gå tomhendt ut derfra… 😉

    12. I denne butikken er det lett å bli bitt av shoppingbasillen. Må bare rekke et besøk i sommer også.

    13. Blir gjerne m på trekning.. Var i den butikken Idag å må si meg enig,her har de noe for alle å ikke likt alle andre butikker.. Går gjerne innom der igjen,aller helst uten barn som maser mn heller et gavekort😄

    14. Kjempegrei butikk og super service😀Klær for enhver smak,for de “vågale” og de litt anonyme.Ender alltid opp med mer enn jeg hadde tenkt(må bare ha det)😉😂

    15. Så fint ett innkjøp du hadde fått deg😉 Ja denne butikken er rett og slett “farlig” for man kommer ikke tom hent ut igjen! 😉 Jeg er stor fornøyd med plaggene jeg har kjøpt her, så ett gavekort hadde vært en god ting😃 Ha en fortsatt god sommer😃🌞

    16. Lisbeth Rossevatn: Jeg er veldig fornøyd med handelen jeg gjorde på Nais 🙂 Flott butikk! Der kan man vel aldri komme tomhendt ut i fra. Du er selvsagt med i trekningen av gavekortet 🙂 God sommer!

    17. Elisabeth Øysæd Klungland: En super butikk med ett veldig godt utvalg 🙂 Enig med deg i at her finner alle noe. Fra de litt vågale, til de som ønsker å være litt mer anonyme 🙂 Du er selvsagt med i trekningen av gavekortet 🙂

    18. Ann Elisabeth Oftedal: Butikken skiller seg veldig ut fra en del andre butikker med tanke på utvalg, og størrelse. Her kan man vandre rundt i evigheter, og aller helst uten at noen maser på deg, eller venter på deg 🙂 Du er selvsagt med i trekningen av gavekortet 🙂

    19. Torhild Branadal: I denne butikken kan man vandre rundt i evigheter, og jeg kan ikke helt se at man kan gå ut uten handleposer 🙂 Du er selvsagt med i trekningen av gavekortet 🙂

    20. Dagny Helen Tanasa: Jeg er veldig fornøyd med kjøpet jeg fikk gjort på Nais i Lyngdal 🙂 Butikken hadde virkelig ett godt utvalg 🙂 Om du tar turen, så hils fra meg 🙂

    21. Ragna Karlsen: Dette er virkelig en flott butikk 🙂 Vi er tydeligvis veldig heldige som bor sånn til at vi ikke trenger å kjøre så langt for å finne så flotte butikker som Nais. Om dere kjører sørover i sommer, så må du prøve å stoppe innom Lyngdal, og Nais 🙂 Jeg har vært nordover to ganger, men nå er det mange, mange år siden, så en Norges ferie med Nord Norge som hovedmål, det planlegges 🙂 Du er selvsagt med i trekningen av gaven fra Nais 🙂

    22. Lill Marit Strømme: Enig med deg! Nais var virkelig en flott butikk med super service! Jeg drar gjerne fra Kristiansand til Lyngdal for å handle her 🙂
      Du er selvsagt med i trekningen av gavekortet, og skjerfet 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg